За да се избегнат излишни струпвания и опашки от граждани пред общините и гишетата на дирекция „Български документи за самоличност“ за смяна на адрес и отразяването му в личните карти, МВР в спешен порядък изготви нова бланка, съобщи ведомството.
Тя служи за представяне пред контролно-пропускателните пунктове в областните градове, които бяха изградени във връзка с изпълнението на заповедта на министъра на здравеопазването, с която се въвеждат нови противоепидемични мерки от 21 март 2020 г.
Гл. комисар Христо Терзийски, директор на ГД „Национална полиция": Бланка-декларация, която гражданите да могат да попълват собственоръчно на тези изградени КПП-та, като в нея да може да се отбелязва адрес по местоживеене, ако е различен от постоянния и настоящия, с цел да не се правят струпвания на гишетата на български документи за самоличност за промяна местоживеененто на гражданите. Също, в тази декларация ще бъде отбелязван работодател, където лицето работи и ще се иска заверка от работодателя.
От 00:00 часа днес на входовете и изходите на областните градове са изградени контролно-пропускателни пунктове, през които се допуска влизането и излизането на граждани само при възникнала неотложна необходимост – полагане на труд, здравословни причини или завръщане на постоянния или настоящ адрес.
Бланката е достъпна тук.
Ето и телефоните за услуги и сигнали във връзка с въведеното извънредно положение заради COVID-19 на територията на Столична община: