НОВИНИ

МВР въвежда ускорена услуга за издаване на шофьорски книжки

мвр въвежда ускорена услуга издаване шофьорски книжки
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
12:58, 08.09.2021
10091
Чете се за: 04:10 мин.
У нас
Слушай новината

Въвежда се възможността за ускорена услуга при издаване на свидетелства за управление на МПС, съобщават от МВР. Заявления се приемат само в ОДМВР и СДВР; изпълнението е 3 работни дни.

В случаите на подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство (СУМПС) поради изтичането на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, може да бъде заявена ускорена услуга за издаване - до три работни дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена "Пътна полиция" при Столичната дирекция на вътрешните работи или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи;

Чуждестранно СУМПС се подменя с българско при обикновена услуга в срок до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена „Пътна полиция” при СДВР или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи.

Добре е да знаете:

- Български личен документ се издава въз основа на подадено заявление по образец;

- Заявленията с обикновена поръчка за подмяна на българско свидетелство за управление на МПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на постоянния адрес от едно населено място в друго населено място, или на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, се подават в районните управления (РУ) при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес, в звената „Български документи за самоличност” при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;

- Следва да се знае, че при установена необходимост от допълнителни проверки, както и възникнали технически и/или софтуерни проблеми, свързани с издаването на български личен документ, са основание издаването на български личен документ чрез бърза, експресна или ускорена услуга да се трансформира в обикновена услуга;

- Свидетелство за управление на МПС се издава след придобиване на правоспособност по Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Издаването и подмяната на документа се извършва на основание на заявление по образец, подадено лично в звената „Пътна полиция” на СДВР/ОДМВР по постоянния адрес на заявителя и след представяне на лична карта, временна карта за самоличност или паспорт. Заявление за издаване на свидетелство за управление на МПС може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите по чл. 17, ал. 5 от ЗБЛД. При подаване на заявлението лицето може да посочи, че желае да получи готовото свидетелство за управление на МПС в РУ, звеното „Български документи за самоличност” или звеното „Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянния си адрес;

- Заявленията за подмяна с българско свидетелство за управление на МПС, както и за замяна на чуждестранно свидетелство за управление на МПС, се подават в звената „Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес;

- На чужденците с разрешено пребиваване в Република България и с придобита правоспособност съгласно ЗДвП се издава свидетелство за управление на МПС по реда на Глава четвърта „Условия и ред за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство” въз основа на подадено заявление по образец.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Красимир Инински: Със Стойка има какво още да допринесем за славата на България
Красимир Инински: Със Стойка има какво още да допринесем за славата на България
Туристически организации подписаха меморандум за сътрудничество
Туристически организации подписаха меморандум за сътрудничество