НОВИНИ

Неравностите в активната лента на АМ "Тракия" принуждава тирове да карат в аварийната

Иво Никодимов
от Иво Никодимов
20:48, 21.05.2024
Чете се за: 03:55 мин.
У нас
Снимка:
Слушай новината

Тирове са принудени да карат в аварийната лента по магистрала "Тракия" между Сливен и Нова Загора.

Причината е, че активната лента е с много неравности и шофьорите предпочитат глобата, пред опасността от авария.

На този фон МВР и "Автомобилна администрация" до края на година ще проверяват масово автобусите и тежкотоварните камиони по всички пътища в страната.

От няколко години този участък от "Тракия" е с неравности в активната лента. През тази пролет те се оказаха още по-неприятни за шофьорите. Така тировете се принуждават да навлязат наполовина в лентата за аварийно спиране, а леките автомобили да се движат предимно в изпреварващата лента. Това, разбира се, крие рискове от катастрофи, но очевидно за шофьорите по-големият риск е автомобилите им да аварират. И не само този участък на "Тракия" е проблем. На пътя София - Самоков има много дупки и там често се виждат коли със срязани от тези дупки гуми. С много неравности и дупки е осеян и международния път между Ямбол и Елхово, там пък често колите навлизат в банкета.

Движението по автомагистрала "Тракия" в участъка от Сливен към Нова Загора става все по-голямо изпитание. Неравностите в активната лента вече са толкова много, че камионите заемат част от лентата за аварийно спиране, въпреки опасността да бъдат глобени.

"Там, където имаме основание, ние изготвяме предупредителни писма до собственика на пътя с цел предприемане на мерки за отстраняване на неизправностите. Там, където водачите не се съобразяват със съответната обстановка, ние предприемаме действия спрямо тях", разказа Иво Писанов от "Пътна полиция" - ГДНП.

Въпреки неравностите в този участък на "Тракия" разрешената скорост на движение остава 140 км/ч, а леките автомобили се опитват да се движат максимално в изпреварващата лента, за да не подскачат в активната.

"Ограничението на скоростта или временната организация на движение се въвежда с решение на собственика на пътя, съгласувано с МВР", каза още Иво Писанов.

"Пътна полиция", Автомобилна администрация, АПИ, Митниците и НАП вече втори месец извършват интензивни проверки на тежкотоварни автомобили и автобуси по всички пътища в страната. Само за последния месец от 3500 проверени пътните полицаи са съставили 600 акта за нарушения.

"Най-често срещаните нарушения, които в момента се регистрират са неизползването на обезопасителни колани, неправомерно движение по пътното платно, също така неспазване на дистанция, типичните, които са за страната и които в своята същност водят до настъпване на ПТП", добави Иво Писанов.

Над 1400 акта пък са съставили служителите на Автомобилна администрация на шофьори на тежкотоварни камиони и автобуси.

"Техническа неизправност, условията, които са обем и размери на ППС и по Закона за автомобилните превози, най вече тахографскките измервания" обясни Борислав Муеров, изпълнителен директор на "Автомобилна администрация".

Муеров допълни, че от началото на година са проверени над 23 000 камиона и автобуси по пътищата в страната и за нарушения са съставени близо 4000 акта.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Спортни новини 21.05.2024 г., 20:50 ч.
Спортни новини 21.05.2024 г., 20:50 ч.
Подготовката за вота: Ще има по 4 кутии в изборните помещения
Подготовката за вота: Ще има по 4 кутии в изборните помещения