ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

От 1 януари: Пощите ще предоставят услуги на НОИ за хората в малките населени места

Чете се за: 02:52 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Част от услугите на НОИ ще станат по-достъпни за хората от малките населени места. От началото на следващата година 32 пощенски станции в цялата страна ще предоставят безплатно над 30 административни услуги на осигурителния институт. Сред тях са издаване на персонален идентификационен код (ПИК) и заверка на осигурителна книжка.

      От средата на миналата година 32 пощенски станции в страната предоставят услуги на Агенцията по заетостта и Агенцията за социално подпомагане.

      "Интересът най-вече е засилен, когато клиентите си подават документите за социалните помощи за отопление. Откакто стартирахме през миналата година 1300 заявления са обработени през "Българки пощи", каза Стефка Дерменджиева - ръководител на колетна служба към Централна поща - София.

      Най-много административни услуги са обработени в пощата в дупнишкото село Джерман. Анастасия Давкова предпочела да кандидатства за детски надбавки в пощата, вместо да ходи до социалната служба в Дупница:

      "Нито съм ходила по институции, спестила съм време и в крайна сметка не съм излизала от работното място."

      В пощата в Джерман може да се подаде заявление за регистрация в Бюрото по труда, помощ за отопление, еднократна помощ за ученици. По-възрастните са доволни, защото не им се налага да пътуват:

      - Трябва да ходиш, ако нямаш кола, да се качиш на автобуса, които са вече много разредени, да отидеш в Дупница и да чакаш на опашка.

      - Защо трябва да отивам у града. Ние сме вече на възраст хора и много ние удобно тук.

      Пощенската служителка в Джерман е специално обучена. Тя сканира попълненото заявление и необходимите документи и ги изпраща към съответната институция електронно.

      "Ако са сбъркали нещо клиентите, "Социално подпомагане" пращат пак по електронен път как трябва да се коригира заявлението и ако е необходимо някой документ да се изпрати допълнително. Наново те го донасят при мен, сканираме го и го изпращаме допълнително", обясни Невена Борисова - пощенски служител в с. Джерман.

      Невена Борисова вече е обучена и за новите услуги на НОИ, които ще трябва да предоставя от началото на следващата година. А от март 2024 година пощенските станции, които предлагат административни услуги, ще се увеличават поетапно.

      Репортаж: Альоша Шаламанов, Миглена Медарова

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?