ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Ожесточени сблъсъци между протестиращи и полиция в Атина след влаковата катастрофа

Чете се за: 05:07 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Пореден ден на скръб и ярост в Гърция - още в ранните часове на деня десетки хиляди се събраха на площад Синтагма в Атина. Протестиращите влязоха в ожесточени сблъсъци с полицията.

      В емоционално обръщение, премиерът Мицотакис се извини на близките на загиналите при влаковата катастрофа. Атина ще търси финансиране от ЕС за спешна модернизация на железниците си. Разпитан беше и единственият арестуван във връзка с трагичния инцидент - началникът на гарата в Лариса.

      Неделя сутрин, Атина - над 12 000 демонстранти се събраха в центъра на града за поредния ден на протести. Напрежението се покачи, протестиращи хвърляха бомбички и коктейли Молотов. Полицията им отвърна със сила.

      Снимки: БГНЕС

      Освен студенти, в шествието се включиха и работещите в жп сектора. Четвърти ден влаковете в цялата страна не се движат заради стачките.

      "Болката ни не може да бъде изразена с думи. Това е трагедия, несравнима по мащаба си. Няма как да утешим всички онези семейства, които са загубили децата си, нито можем да ги върнем към живота. Това, което можем да направим, е да настояваме за щателно разследване и за това отговорните да си платят", каза Василики Сварна, служител в железниците.

      Профсъюзите обвиняват както правителството на Мицотакис, така и всички предишни за системното неглижиране на проблемите в сектора. Ниско заплащане, остаряла техника и остра нужда от модернизация на системите за сигурност, са само част от темите, за които от години се говори.

      "Въпреки многократните предупреждения на служителите в сектора, управляващите проявиха престъпна небрежност и не чуха нито един от призивите ни да се обърне внимание на системите за сигурност. Точно това доведе до този инцидент", заяви Костас Генидунияс, председател на профсъюза на работещите в железниците.

      Хиляди черни балони полетяха към небето в памет на загиналите. 57 са намерените тела, още 56 души остават в неизвестност. Идентифицирането им е трудно, тъй като са известни имената единствено на тези, закупили билетите си онлайн. Знае се, че почти всички жертви са на възраст между 20 и 30 години. Сред загиналите има и четирима албански и един румънски гражданин.

      Мицотакис за катастрофата: Дължа огромно извинение на всички, но най-вече на близките на загиналите

      В емоционално послание в профила си във Фейсбук премиерът Кириакос Мицотакис се извини на близките на загиналите и обеща подобен инцидент никога да не се повтаря в Гърция.

      Мицотакис обяви, че ще бъдат въведени спешни мерки за модернизиране на гръцките железници. Ще потърси и съдействие от ЕК за закупуване на нови влакове.

      Според експерти, заради жестокия пожар и температурата от над 1300 градуса, няма почти никаква вероятност черните кутии на влака да може да бъдат използвани в рамките на събирането на доказателства.

      "Черната кутия съдържа данните от тахографа, а също и запис от разговорите между машиниста и началника на гарата. Ако бъде открита, е важно да бъде изследвана от независими експерти, за да е сигурно, че разслеването няма да бъде манипулирано", обясни Христос Главопулос, машинен инженер.

      След вчерашното отлагане по молба на защитата, днес единственият задържан по случая - началникът на гарата в Лариса, беше разпитан. Заявил, че носи "35 ковчега на гърба си".

      Гръцки медии съобщават, че 59-годишният мъж е бил назначен на заплата от 3500 евро само 5 дни преди трагедията. Започнал е работа като портиер на гарата, работи като такъв и в Министерството на образованието, след което се връща в Лариса, където е назначен на отговорната позиция.

      Без почти никакъв опит, мъжът е трябвало да ръководи ръчно движението на влаковете, тъй като вече 4 години автоматичната система не работи. В показанията си той е казал, че е забравил да смени ключовете на линията и така е допуснал пътуващите един срещу друг пътнически и товарен влак да се сблъскат.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image