НОВИНИ

Правят площадки за аварийно спиране на Околовръстното в Пловдив, мантинелите остават

bnt avatar logo
от БНТ
17:43, 21.05.2021
Чете се за: 04:30 мин.
У нас
Слушай новината

От пътната агенция предлагат соломоновско решение за Околовръстното шосе на Пловдив. След ремонта на 14 километра от трасето заваляха сигнали и оплаквания на шофьори за опасни мантинели.

В девет часа сутринта трафикът на Околовръстното на Пловдив е река от автомобили. Тeодор Читаков кара строителни материали към Родопите. Налага му се да укрепи товара.
И спира в лента, от която други автомобили, идващи от близките села, се включват в движението.

"Трябва да има повече отбивки, които ако аварира някоя кола, да спре, да смени гума, създават предпоставка за ПТП", обясни той.

Според хората след ремонта пътят е станал по-рисков, защото мантинелите затрудняват реакцията при опасно изпреварване, спукана гума или здравословен проблем на някой от шофьорите. От агенция "Пътна инфраструктура" днес направиха още една проверка на пътя и откриха възможност да бъдат отворени зони за аварийно спиране. До средата на юни тези площадки ще бъдат направени с пари от 25-те милиона, отпуснати за работа по отсечката - обявиха днес от Агенцията.

"Ние тези площадки ще ги правим без отчуждаване в транспортната територия или в общински имоти, които ни предостави община Пловдив. За да може да се изпълняват
временно нуждите за спиране, авариране", коментира инж. Иван Досев.

"Много са важни, това да не направиш някоя беля, винаги отбиваш, правиш каквото правиш и след това си продължаваш по пътя", допълни Теодор Читаков.

Най малко 4 площадки за аварийно спиране ще бъдат направени на Околовръстното на Пловдив, за целта на места мантинелата ще бъде прекъсната. Цялостното премахване на металните ограждения обаче не е добро решение, смятат експерти.

"Мантинелите ще останат", каза инж. Досев.

"Направили сме необходимото да защитим най-голямото препятствие, това е Марковският отводнителен колектор", каза инж. Валентина Бакърджиева от областното пътно управление.

Хората, които се включват в подписките за демонтиране на мантинелите, са на друго мнение. Те се страхуват повече от ситуация с неизбежен челен удар, отколкото от аварийно влизане в канала.

"По-добре в канала, отколкото срещу колата", смята Теодор.

"Аз предпочитам да влезна отстрани в нивата или някъде да отбия, отколкото да се натреса на някакъв ТИР челно", каза Спас Паунов.

Двадесет населени места продължават да протестират, че Околовръстният път на Пловдив е тесен. И вместо да облекчава трафика, създава затруднения на пътуващите.

"На Пловдив му е необходим външен ринг и няма да спра да го повтарям , и вътрешен ринг. И на тези, които казват, че Пловдив трябва да е зелен, точно така ще стане зелен, като изкараме движението навън. Сега всички коли, ако забележите, влизат в града и продължават към магистралата. Това не е нормално", коментира кметът на Пловдив Здравко Димитров.

Капацитетът на Околовръстното е изчерпан. За това е задействана и процедура за неговото разширяване.

"Вече имаме избран изпълнител за проектиране на удвояването на това трасе и съвсем скоро очакваме той да представи документи, за да сключим договор и да започне работа по проектиране на удвояването", обясни инж. Досев.

Най-рано след две години Пловдив ще има Околовръстно с по две ленти във всяка посока. Само отчуждаването на имоти ще отнеме много време, казват от Пътната агенция. И въпреки, че е обект от национално значение, засега остава второкласен път в процес на ремонт.

Репортер: Димитър Димитров

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Вики Томова победи №69 в света и се класира на 1/4-финал в Белград
Вики Томова победи №69 в света и се класира на 1/4-финал в Белград
НАП публикува списък на големите длъжници. Вижте кои са те
НАП публикува списък на големите длъжници. Вижте кои са те