НОВИНИ

Превозвачи искат пътниците да се инструктират как да реагират при катастрофи

bnt avatar logo
от БНТ
17:09, 24.11.2021
Чете се за: 01:37 мин.
У нас
Слушай новината

Автобусни превозвачи и туроператори от Благоевград настояват пътниците задължително да бъдат инструктирани как да реагират при катастрофа. По думите им до момента такова задължение нямат нито шофьорите, нито екскурзоводите, а пътниците в автобусите на знаят как да действат при тежък инцидент.

Инструментите, за чупене на стъклата на автобусите, могат да спасят човешки животи, смята Енчо Китанов. От 36 години той е професионален шофьор и превозва пътници.

Според автобусни превозвачи и туроператори инструктирането на пътниците няма да отнеме време, но ще бъде само от полза.

"За 3 минути се прави този инструктаж: „Моля, погледнете на дясно, червения кран, авариен кран, каквото и да стане, врътвате крана и вратата се отваря“. Аз мисля, че елементарно нещо ще спаси много човешки животи. Просто да влезе като инструкция, тръгва автобуса, без тази инструкция да не тръгва", казва Радослав Богданов, автобусен превозвач.

Здравка Чимева, която е собственик на туристическа агенция казва, че като туроператори правят инструктаж, но не в този аспект.

Туроператорите настояват още и за по-строг контрол и санкции на транспортни фирми и туристически агенции, които бъдат установени, че извършват нелицензирани пътувания и превоз на хора в страната и чужбина.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
285 обаждания са приети днес на горещия телефон за ваксинацията срещу COVID-19
285 обаждания са приети днес на горещия телефон за ваксинацията срещу COVID-19
Катрин Тасева: Искам да предам опита и знанията си на следващите поколения
Катрин Тасева: Искам да предам опита и знанията си на следващите поколения