ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Проучване: Харчим все повече за преживявания

Чете се за: 03:45 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Ново проучване показва, че 86% от българите са на мнение, че разходите за изживявания са оправдани. Изследването обхваща над 16 000 потребители в 20 европейски страни. България е на второ място в потребителското проучване, а с близки проценти са Кипър, Португалия и Гърция. Защо българите харчат все повече за незабравими моменти и какви са тенденциите?

      По време на отпуските си над 60% от българите предпочитат да ходят на почивка. Туристическите агенции отчитат както повече пътувания, така и ръст в отделените средства за екскурзия.

      "Хората се отвориха към по-далечни дестинации. Увеличаването на покупателната способност допринесе за това. В най-общи линии, ако семейството пътува веднъж годишно, предпочита да е надалеч, където ще остави трайни спомени, а пък пътуванията до Гърция, Сърбия, Турция са нещо междинно и буквално за уикенд или по-скоро между пътуванията да има и други по-малки пътувания", каза Петър Стоянов, управител на туристическа агенция.

      Средната сума за дестинации като Шри Ланка или Малдивите е 2000 - 3000 лв., които са все по-достъпни за повече хора, обяснят от бранша.

      Близо 60% от българите казват, че запечатват преживяванията в снимки или видео, а 40% пазят билет от концерт или друг сувенир за спомен. Причината хората да искат повече пътувания и преживявания експертите обясняват с членството в ЕС, достъпните самолетни билети и социалните мрежи.

      "В маркетинга и в брандинга има понятие - вдъхновяваща история. Ако погледнем социалните мрежи, виждаме навсякъде, че има вдъхновяващи истории, които мотивират другите хора да пътуват", каза д-р Светослав Калейчев, Катедра "Икономика на туризма", УНСС.

      Българите обаче се интересуват не само от пътувания, но и от други преживявания. Близо 40% планират да посетят концерт или фестивал през тази година, 35% ще се занимават със спорт или дейност на открито, почти 30% искат да посетят винена дегустация или готварски курс, а над 20% биха се заели с доброволчество.

      Преди 8 години Юрий, приключенец по душа и ИТ специалист по професия, се вдъхновява да създаде сайт, който да предлага палитра от преживявания в цялата страна. Той също забелязва, че интересът към приключения не спира да расте.

      "Има една нова дума за нашите ширини - експериенциален туризъм, това е туризъм, базиран върху преживяване. Интересът расте и в това няма нищо чудно, защото за разлика от материалните вещи, където можете да си похарчите парите, едно преживяване е спомен, който остава завинаги с вас", казва Юрий Славчев, създател на сайт за приключения.

      Винаги популярни са скокове с бънжди, рафтинг, полети с балон, парапланер, малък самолет и офроуд тур с АТВ. Нови вълнуващи преживявания са електрическия сърф, който не се нуждае от вятър и вълни, глемпинг - нощувки в луксозни палатки на живописни места и офроуд турове с електрически мотори.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?