ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Проверка на БНТ: Ще продължи ли ремонтът на жп линията Костенец - Септември?

5070
Чете се за: 03:40 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БГНЕС/Архив
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Какво се случва с ремонта на железопътната линия Костенец - Септември, след като Европейската служба за борба с измамите поиска България да върне 38 милиона евро, заради разследване за злоупотреби с евросредства и пране на пари? Наш екип провери дали и как ще продължи изпълнението на проекта, който е част от линията София - Пловдив.

      Разследването на ОЛАФ е съвместно с Европейската прокуратура, която още на 11 август съобщи, че проверява възможни криминални престъпления и злоупотреба със средства на Евросъюза в България по 2 проекта Костенец - Септември и Оризово - Михайлово. Бенефициент и по двата проекта е Национална компания "Железопътна инфраструктура". Само преди 2 дни ОЛАФ поиска страната ни да върне похарчените до момента евросредства по проекта Костенец - Септември заради нередности при възлагането и изпълнението му.

      Спреният проект предвиждаше не само модернизация на железопътната линия Костенец - Септември, но и изграждане на нови надлези, мостове и виадукти. Всичко това е за по-голяма сигурност на пътуването и по-висока скорост на влаковете. Проверката ни показа, че работата в района на Костенец - Белово въобще не е спирала, въпреки че ОЛАФ иска България да върне 38-те милиона, предоставени ѝ по проекта.

      От фирмата изпълнител съобщиха, че проектът се изпълнява съгласно сключения договор, няма закъснение и напредъкът е над 25%.

      "Кой казва че са спрени парите?

      - ОЛАФ категорично го заявиха.

      - Добре, но при нас такава информация няма. Нямаме разпореждане да спрем работа, поради което продължаваме да работим. За нас е важно да спазваме сроковете, трябва напредък. Тия хора трябва да работят и да си вземат заплатите", обясни инспектор Андриан Лазаров, НКЖИ.

      Изпълнителите на проекта смятат, че тук има огромни разкопани терени, започнато е мащабно строителство, което няма как да бъде прекратено. Ако това се случи, ще е нужно много време и средства, за да започне отново. А местните хора си искат ремонтирани гари и сигурен жп транспорт.

      - Този ремонт е много важен. Не знам защо са спрели парите за него.

      - По-добре е да се инвестира в гарата, да има безопасност за всички пътници, да се отпуснат тия пари. Да бъде по-хубаво и по-сигурно за пътниците.

      Транспортният министър Георги Гвоздейков коментира, че трябва да се работи в посока на прекратяване на порочни практики при изпълнение на проекти, но до момента проверка от Европейската прокуратура към Министерство на транспорта и НКЖИ няма.

      "Следващата седмица ще се срещна с Европейската прокуратура, която проверява изпълнителя, за да знам от тук нататък какво точно да очакваме", поясни Георги Гвоздейков, министър на транспорта и съобщенията.

      След срещите на министър Гвоздейков ще стане ясно дали ще продължи мащабния ремонт на жп участъка Костенец - Септември.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image