Възможно е да има и грешка на водача, и проблеми с техническата изправност на автобуса, и недостатъци на пътната инфраструктура, свързани с покритието на асфалта, маркировката, цялата сигнализация. При ръмеж, какъвто е имало по времето на катастрофата, видимостта не е добра. При подобен инцидент в повечето случаи причините са комплексни. Произшествията с автобуси са с много голяма тежест, с много жертви и наранявания. Инцидентът на АМ "Струма" от тази нощ обаче бележи един своеобразен черен рекорд с жертвите си, коментира Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" в "Още от деня".
Той посъветва да се изчакат автотехническата, пожаротехническата и криминалистическата експертизи, които ще дадат яснота за причината за катастрофата.
Експерти алармират: Пътят от АМ "Струма" край Боснек е рисков
Експертът посочи, че анализите на пътнотранспортните произшествия в страната ни за последните три години показват, че точно в този участък на АМ "Струма" няма регистрирани тежки пътнотранспортни произшествия. За тези три години в двете посоки на този участък са се случили около 10 инцидента, които са без ранени и тежко пострадали.
Хронология на трагичния инцидент на АМ "Струма"
В Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", както и в Областната комисия по безопасност на движението в Перник не са постъпвали сигнали, че този участък е опасен за участниците в движението.
Росен Рапчев уточни, че въпросният път не е автомагистрала.
"Още на пътен възел "Даскалово" има ясна организация на движението с пътни знаци. Там е поставен знак, че това е автомобилен път. По българското законодателство това означава, че на него важат правилата за автомобилен път и организацията с пътни знаци е създадена за скорост на движение от 120 км/ч", каза още Росен Рапчев.
Вижте целия разговор във видеото.
Гледайте повече от "Още от деня"
ПОДРОБНОСТИ ЗА ТЕЖКИЯ ПЪТЕН ИНЦИДЕНТ НА АМ "СТРУМА" ЧЕТЕТЕ ТУК
След ареста на полицаи от Пето районно - как е работила престъпната схема?