ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

След трагедията в Гърция: Съдът остави в ареста началника на гарата в Лариса

Чете се за: 03:20 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      След трагедията в Гърция - железопътни експерти от Европейската комисия ще посетят страната в следващите дни. Очаква се те да дадат препоръки за модернизиране на гръцките железници и подобряване на сигурността им. Премиерът Кириакос Мицотакис се обърна към Брюксел с молба за подкрепа, включително финансова, за да осъществи спешни промени в жп сектора.

      Продължава и разследването на катастрофата, отнела живота на 57 души. Единственият обвиняем - началникът на гарата в Лариса, получи мярка за неотклонение "задържане под стража". Той ще отговаря пред съда по обвинение в застрашаване на безопасността на транспорта, за което може да получи до 10 години затвор и за множество убийства по непредпазливост, за които може да бъде осъден до живот. Пореден ден не стихват протестите в цялата страна.

      Единственият обвиняем за жестоката катастрофа остава в ареста. Началникът на гарата в Лариса беше задържан часове след трагедията в сряда, а в късния следобед вчера беше разпитан в съда.

      "Прокуратурата и следствието взеха единодушно решение той да бъде задържан за постоянно", заяви Стефанос Пантацаридис, адвокат на обвиняемия.

      59-годишният началник на гарата признава вината си. В момента на катастрофата вниманието му било насочено към посрещането на друг влак.

      "Клиентът ми каза абсолютно всичко, което знаеше, каза истината. И беше съкрушен! Разказа точно какво се е случило, без да се страхува от последствията и с ясното съзнание, че ще трябва да поеме отговорност за действията си. Сега всичко е в ръцете на съда, който трябва да реши дали обвиняемият трябва да бъде осъден", допълни Стефанос Пантацаридис.

      Според експерти по железопътни превози, в рамките на разследването е важно да бъде установено дали той е бил уведомен, че товарният влак се движи по същите релси, както и дали датчиците в гарата показват реалното местонахождение на композициите. Ключово е изследването и на черната кутия, ако е оцеляла след пожара.

      "Черната кутия съдържа данните от тахографа, а също и запис от разговорите между машиниста и началника на гарата. Ако бъде открита, е важно да бъде изследвана от независими експерти, за да е сигурно, че разследването няма да бъде манипулирано", каза Христос Главопулос, машинен инженер.

      Пети ден продължават протестите на студенти и служители в железниците. Хората настояват за кардинални промени в ж.п. сектора и за това виновните да поемат отговорността си.

      "Това не е човешка грешка" и "Обади се като стигнеш" огласят площади в Атина, Солун и други градове.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?