След трагедията в Гърция - железопътни експерти от Европейската комисия ще посетят страната в следващите дни. Очаква се те да дадат препоръки за модернизиране на гръцките железници и подобряване на сигурността им. Премиерът Кириакос Мицотакис се обърна към Брюксел с молба за подкрепа, включително финансова, за да осъществи спешни промени в жп сектора.
Продължава и разследването на катастрофата, отнела живота на 57 души. Единственият обвиняем - началникът на гарата в Лариса, получи мярка за неотклонение "задържане под стража". Той ще отговаря пред съда по обвинение в застрашаване на безопасността на транспорта, за което може да получи до 10 години затвор и за множество убийства по непредпазливост, за които може да бъде осъден до живот. Пореден ден не стихват протестите в цялата страна.
Единственият обвиняем за жестоката катастрофа остава в ареста. Началникът на гарата в Лариса беше задържан часове след трагедията в сряда, а в късния следобед вчера беше разпитан в съда.
"Прокуратурата и следствието взеха единодушно решение той да бъде задържан за постоянно", заяви Стефанос Пантацаридис, адвокат на обвиняемия.
59-годишният началник на гарата признава вината си. В момента на катастрофата вниманието му било насочено към посрещането на друг влак.
"Клиентът ми каза абсолютно всичко, което знаеше, каза истината. И беше съкрушен! Разказа точно какво се е случило, без да се страхува от последствията и с ясното съзнание, че ще трябва да поеме отговорност за действията си. Сега всичко е в ръцете на съда, който трябва да реши дали обвиняемият трябва да бъде осъден", допълни Стефанос Пантацаридис.
Според експерти по железопътни превози, в рамките на разследването е важно да бъде установено дали той е бил уведомен, че товарният влак се движи по същите релси, както и дали датчиците в гарата показват реалното местонахождение на композициите. Ключово е изследването и на черната кутия, ако е оцеляла след пожара.
"Черната кутия съдържа данните от тахографа, а също и запис от разговорите между машиниста и началника на гарата. Ако бъде открита, е важно да бъде изследвана от независими експерти, за да е сигурно, че разследването няма да бъде манипулирано", каза Христос Главопулос, машинен инженер.
Пети ден продължават протестите на студенти и служители в железниците. Хората настояват за кардинални промени в ж.п. сектора и за това виновните да поемат отговорността си.
"Това не е човешка грешка" и "Обади се като стигнеш" огласят площади в Атина, Солун и други градове.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube