Според статистиката най-честата причина за катастрофите остава скоростта, но ако се погледне обективно причините за многото катастрофи са комплексни - неумението на водачи да управляват автомобили, несъобразяване спрямо техните умения, пътната инфраструктура, маркировките, знаците, недостигът на средства в АПИ за зимно почистване и почистването на храсти, обясни в студиото на "Денят започва" Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Русинова е на мнение, че трябва да има достатъчно адекватна поддръжка на пътищата и да се намери вариант да се оправи.
Трябва да излезе концепцията на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата, която е насочена не само към обучението на водачите, а и към обучението от най-ранна детска възраст.
"Големият проблем в България е, че се опитваме да управляваме пътна безопасност с нула лева бюджет", заяви Русинова. "3,5 млрд. лева е дефицитът за мерки за пътна безопасност в държавата".
Автоинструкторите са доказали, че работят съвестно, смята бившият автомобилен състезател Владимир Илиев. Проблемът е в обществото, което е приело за нормално това, че инструкторите не си вършат работата, че те са виновни за катастрофите, което не е така. "Тези хора работят с цялото си сърце и професионализъм."
Той обясни, че агресията на пътя започва още от обучението на курсистите. Именно агресията е тази, която най-много пречи. Всяка пътнотранспортно произшествие ние го разглеждаме конкретно, но преди него има редица условия, които са предпоставки за тази катастрофа.
"Никой не излиза на пътя, знаейки, че ще катастрофира, но катастрофи стават и нищо чудно утре да е някой от нас."
Вижте повече във видеото.
Гледайте още от "Денят започва"