НОВИНИ

Spotify загуби милиарди след скандал с дезинформация за COVID-19

Подкастът на Джо Роугън предизвика критиките на здравни специалисти и музиканти

Цветелина Йорданова
от Цветелина Йорданова
16:52, 31.01.2022
Чете се за: 04:25 мин.
По света
Снимка: БГНЕС
Слушай новината

Spotify обяви план за борба с разпространението на дезинформация, свързана с COVID-19.

До това се стигна, след като дни наред музикалната платформа беше обект на критика, че дава трибуна на привърженици на конспиративни теории. Джо Роугън - авторът на подкаст, чието съдържание беше в центъра на скандала, се извини и обеща задълбочено да проучва темите си.

Джо Роугън e човекът, който завихри страстите около Spotify. През 2020 компанията му плати 100 милиона долара за правата за излъчва ексклузивно шоуто си от 2021. То е едно от най-популярните в света. Един епизод се слуша средно от 11 милиона души.

Снимка: YouTube

Spotify има 172 милиона платени абонати и бележи значителен ръст спрямо момента, в който привлича Роугън, когато абонатите са били 144 милиона. Но именно Роугън донесе и главоболията. В неговия подкаст се изказват спорни и неверни твърдения, свързани с коронавируса и ваксините. Например - авторът активно рекламира ивермектин за лечение на ковид симптоми. Няма научни доказателства, че този препарат, използван главно при животни, е ефективен при ковид.

"Обещавам ви да направя всичко възможно да се опитам да балансирам тези така противоречиви гледни точки с вижданията на други хора, за да намерим по-добра перспектива към проблема", казва Роугън в подкаста си.

Миналата седмица 270 учени и специалисти в сферата на медицината призоваха с писмо Spotify да предприеме действия срещу него заради разпространяване на неверни твърдения. Изпълнители като Нийл Йънг и Джони Мичъл започнаха да изтеглят музиката си от платформата в знак на протест срещу тиражираните дезинформации за ваксините.

"Безотговорни хора разпространяват лъжи и това може да коства човешки живот", написа Джони Мичъл.

Макар и с известно закъснение, Spotify реагира. Изпълнителният директор на шведската компания Даниел Ек публикува вчера план, наречен "Правила и подход към COVID-19 на Spotify". При засягането на теми, свързани с коронавируса, слушателите ще бъдат отпращани към уебсайт с достоверни източници като учени и здравни власти и с базирани на факти данни, които постоянно ще бъдат актуализирани.

Публикувани са и правилата за създателите на съдържание в платформата, които ще бъдат отстранявани при неспазването им. Те не могат да разпространяват опасна, невярна или подвеждаща информация по медицински теми, която би могла да застраши общественото здраве. Джо Роугън се извини на компанията.

"Моят подход е винаги да правя интересни разговори, такива, на които хората се наслаждават, и ако съм ви вбесил, съжалявам, а ако харесвате подкаста, благодаря ви", каза той.

Музикалната платформа закъсня с въвеждането на подобни мерки срещу дезинформацията спрямо социални медии като Фейсбук и Туитър. И това забавяне имаше своята цена - до вчера са премахнати около 20 000 епизода от различни програми, а компанията изгуби много абонати и близо 2 милиарда долара от пазарната си стойност.

Междувременно принц Хари и Меган Маркъл, които имат подписан договор за милиони британски лири със Spotify за създаване на подкасти, ще продължат да работят с платформата. Те заявиха, че са изразявали загриженост относно дезинформацията по темата COVID-19 в платформата.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
БНБ: Активите на банките възлизат на 135,4 млрд. лв.
БНБ: Активите на банките възлизат на 135,4 млрд. лв.
Уелтън: Целта ми е да стана шампион с Левски
Уелтън: Целта ми е да стана шампион с Левски