Нова тенденция в социалните мрежи - за ограничено потребление. Инфлуенсъри в Тик Ток съветват как да купуваме само това, от което се нуждаем и как да дадем нов живот на стари дрехи и вещи.
Изтощени от нарастващите разходи за живот в САЩ и непрекъснатите реклами, все повече млади хора в ТикТок дават "заден ход". Новата тенденция е да се пести повече и да се избира качеството пред количеството. Ограниченото потребление залага на използването на това, което вече имаме. Инфлуенсърите в социалната мрежа, които подкрепят тенденцията, често споделят видеоклипове на употребявани дрехи в гардероба си и съвсем малко козметични продукти на шкафовете си. Според тях този начин на живот е по-устойчив.
"Това не означава, че никога повече няма да купувате нищо. А по-скоро да преосмислите какво е важно за вас. Така че, когато насърчавам хората да проверят какво имат в гардероба, имам предвид, че винаги има цял куп дрехи, които имат нужда от преправяне или промяна. Вместо да купуват нещо ново, просто могат да вложат усилия в нещо, което вече притежават", смята Андреа Чонг, инфлуенсър.
Следвайки новата тенденция, във Вашингтон дори организират уъркшопове, на които се дават ценни съвети как да преобразим дрехите си.
"Старата дреха е предизвикателство за въображението и творчеството ни. От друга страна, така разбираме истинската стойност на това, което притежаваме. Когато поръчваме онлайн този момент се губи", смята Анджали Зиелински, участничка в уъркшоп.
Проучване на американската централна банка от тази година показва, че поколението Z или младите хора на възраст между 18 и 27 години, смятат, че високите разходи на живот пречат на финансовия им успех, добавяйки, че нямат достатъчно пари, за да живеят както искат. Новата тенденция е начинът да се извлече максимума с наличните средства, като същевременно е и по-екологично.
снимки: Pixabay
"Ограниченото потребление е естественият отговор, който поколението Z и милениалите дават на икономическата нестабилност и геополотическата несигурност" , смята Тариро Макони, анализатор.
Така снимките на перфектни домове, пищни гардероби и изобилие от продукти за красота, които ни заливат в мрежите, постепенно отстъпват пред новата посока на влияние.