Защо доставката на машините за вота струва 14 милиона? Шефът на "Сиела Норма" обясни на премиера

от БНТ
18:00, 08.06.2021
Чете се за: 03:12 мин.
У нас
Слушай новината

Представихме пред експерти в Министерския съвет много подробен разчет за всяко от перата на една бъдеща поръчка за машинно гласуване, за парламентарни избори, за частични местни избори, за избори в чужбина. Обяснихме кое налага всеки от тези разходи.

Това заяви шефът на "Сиела Норма" Веселин Тодоров след срещата си с премиера Стефан Янев във връзка с казуса с доставката на машини за предстоящите парламентарни избори.

"Обяснихме и представихме какви са и цените на нашите чуждестранни партньори и най-вече наистина допълнителния доста голям разход за транспорт, който за съжаление се налага да бъде авиационен от Тайпе до Люксембург и от Люксембург до София, което значително оскъпява един традиционен морски превоз с контейнери", каза още Тодоров.

Той допълни, че оттук нататък експертите на Министерския съвет ще дадат предложение вероятно на ЦИК за евентуални промени или не, но "Сиела Норма" все още нямат отговор.

По думите му тяхната работа е свършена, защото са дали много разумно обяснение за всеки отделен разход във вид, в който обикновено компаниите не правят и не представят - по хора, по камиони, по ванове, по ролки, дори хартия за машините, флаш-памети, смарт-карти в най-възможно големия детайл в количества, единични цени и общи суми.

"Ние казахме, че е много важно решението да се случи до края на седмицата. Но това е нашата технологична страна, защото идва момент, когато и ние, и едва ли някой друг в света би могъл да свърши работата, така че този момент наближава много бързо, надяваме се да бъде разбрано", категоричен беше Тодоров.

Шефът на "Сиела Норма" повтори, че сумата е тази, която са обявили на ЦИК вчера - от порядъка на 14 милиона лв. без ДДС за парламентарните избори, за частта в чужбина също и за частичните местни избори, които вероятно ще са в два тура.

"Половината от разходите са за логистика, техници на място, инсталации на машините, работа в склада, и може би другата половина е за производство на машини, транспорт на машини и дописване на софтуера за двата вида машини", обясни Тодоров.

Според него, ако до края на седмицата няма отговор, има голям риск да не могат да се справят независимо от цената. Той допълни, че на практика всичко освен самото сглобяване накрая е направено.

Вижте повече в репортажа на Александър Марков и Цветелина Катанска във видеото!

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Кевин де Бройне се присъедини към лагера на Белгия
Кевин де Бройне се присъедини към лагера на Белгия
Халеп се възстановява от травма и се подготвя за Уимбълдън
Халеп се възстановява от травма и се подготвя за Уимбълдън