45 милиона лева ще струва строителството на нов автомобилен подлез под Централната гара на Пловдив. Това съобщи изпълнителният директор на Националната компания железопътна инфраструктура. Строителството ще стартира през 2020 година и трябва да приключи за две години, а целта е скоростта на влаковете през града да е 130 километра.
Изграждането на четирилентовия път под гарата ще бъде финансирано основно с европейски средства и се налага заради събарянето на стария Бетонен мост в града. Мостът е основна връзка между южната част и центъра на Пловдив.
Красимир Папукчийски, генерален директор на НКЖИ: Този проект е обсъждан от 2014 година и мисля, че в момента сме намерили най-доброто решение, което може да се осъществи.
Иван Тотев, кмет на Пловдив: Със съществуващите жп линии имаме недобра свързаност, която имаме от последните 130 години. С изграждането на жп възел Пловдив ние се опитваме да решим и този много важен за Пловдив въпрос.
На Централна гара и до нея ще бъдат изградени и три надлеза за преминаване на пешеходците като се запазва и пешеходния подлез под линиите. Недоволните от строителството жители на квартал „Кючук Париж“, чиито имоти ще бъдат отчуждени, обаче предлагат друго решение.
Никола Пенчев: Самият проект има 4 варианта като един от вариантите най-много ни удовлетворява и той е движението се осъществява на базата на сега съществуващите улици без да се отнема частна собственост и да се нарушават каквито и да е закони.
От общината обещаха да ограничат отчуждаването на имоти, но този вариант е временен. Окончателно решение ще се вземе едва след приемане на подробния устройствен план на района.