45 милиона лева ще струва строителството на нов автомобилен подлез под Централната гара на Пловдив. Това съобщи изпълнителният директор на Националната компания железопътна инфраструктура. Строителството ще стартира през 2020 година и трябва да приключи за две години, а целта е скоростта на влаковете през града да е 130 километра.
Изграждането на четирилентовия път под гарата ще бъде финансирано основно с европейски средства и се налага заради събарянето на стария Бетонен мост в града. Мостът е основна връзка между южната част и центъра на Пловдив.
Красимир Папукчийски, генерален директор на НКЖИ: Този проект е обсъждан от 2014 година и мисля, че в момента сме намерили най-доброто решение, което може да се осъществи.
Иван Тотев, кмет на Пловдив: Със съществуващите жп линии имаме недобра свързаност, която имаме от последните 130 години. С изграждането на жп възел Пловдив ние се опитваме да решим и този много важен за Пловдив въпрос.
На Централна гара и до нея ще бъдат изградени и три надлеза за преминаване на пешеходците като се запазва и пешеходния подлез под линиите. Недоволните от строителството жители на квартал „Кючук Париж“, чиито имоти ще бъдат отчуждени, обаче предлагат друго решение.
Никола Пенчев: Самият проект има 4 варианта като един от вариантите най-много ни удовлетворява и той е движението се осъществява на базата на сега съществуващите улици без да се отнема частна собственост и да се нарушават каквито и да е закони.
От общината обещаха да ограничат отчуждаването на имоти, но този вариант е временен. Окончателно решение ще се вземе едва след приемане на подробния устройствен план на района.
"Топлофикация София" няма пари, за да компенсира жителите на "Дружба" 2, иска по-висока цена на парното
Над 300 000 души не достигат на пазара на труда, внасяме все повече чуждестранни работници
АИКБ критикува предложението за увеличаване на минималната работна заплата за 2026 г.