Половинвековната годишнина танцьорите ще отбележат по специален начин - с премиера на балета „Ромео и Жулиета“. Модерният танцов прочит на Шекспировата драма с безсмъртната музика на Прокофиев е направен от директора на трупата Боряна Сечанова.
Макар и на 50, Арабеск показва на своите верни почитатели най-младо си лице, защото танцът е изкуството на младостта.
Боряна Сечанова директор на балет „Арабеск“: През тези 50 години Арабеск наистина непрекъснато е търсил, непрекъснато се е променял, но същевременно е и запазена марка за новаторство, за спектакли, които наистина са различни не само за публиката, но и различни като работа и за самите артисти, за самите творци, които ги създават.
Като хореограф, който борави с модерната танцова лексика, но излиза от лоното на класическия танц Боряна Сечанова често успява да примами вдъхновението точно като стъпи на ярки класически партитури. И този път се потапя на дълбоко в музиката на Прокофиев, за да я представи на сцената, облечена в нови модерни движения. А интересът ѝ към драмата на Шекспир е провокиран от наличието на подходящи танцьори, които в нейните очи са точните Ромео и Жулиета.
Филип Миланов: За мен беше много изненадващо Боряна като ме попита дали ще изиграя Ромео, защото имаме по-други типажи в трупата, които са за мен лично, аз също съм и хореограф по-подходящи като типаж и за мен беше голямо предизвикателство.
Виктория Петрова: Аз съм я направила изключително класическа, така, както е Жулиета- тя е мила, тя е добра, тя е изпълнена със всякакви първи емоции.
Премиерата е начин Арабеск да обърне прожекторите от едно ярко предишно поколение танцьори към младите си, не по-малко талантливи попълнения. Дали публиката ще открие в тяхно лице своите нови любимци, които ще продължат да пишат славната история на единствената у нас трупа за съвременен танц? Ще стане ясно в следващите 50 години.