Едни от най-смъртоносните пътища са в България, сочат данни на Европейската комисия, която е изчислила, че на глава от населението у нас загиват най-много хора, докато шофират. Броят на починалите в общността при пътно-транспортни произшествия за първи път от почти 20 години се е увеличил. Ужасяващата статистика за миналата година показва - 7404 тежки катастрофи със 708 загинали и 9374 ранени. Гости в студиото на "Още от деня" бяха експертите Алекси Стратиев, Йонко Иванов и Илия Тодоров.
Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност, бивш началник на КАТ: За съжаление от 2013 и 2014 г., когато нивата на загинали по пътищата бяха на 601 и двете години бяха еднаква бройка се тръгна нагоре. При същия закон, при същите норми, при същите правила и при същите наказания със същите водачи и със същите пътища, т.е. разковничето не е в законодателството.
Йонко Иванов - председател на Съюза по авто-мото подготовка: Разковничето най-вероятно е в стратегията. Липса на краткосрочна и дългосрочна стратегия. Приписват се едни документи от европейските правила и изисквания. Говорим за намаляване на загиналите с 50%, а всъщност нищо не се случва. Защото това са 5 опорни точки - контрол, обучение организация на движението, общество и медии.
Илия Тодоров - Асоциация на пострадали при катастрофи: Според статистиката, 20% от загиналите по пътищата са жертва на свой роднина. При децата процентът е стряскащ. Там е около 75%, защото загиват вътре в автомобила, т.е. те не са блъснати на пешеходна пътека, не са блъснати докато са карали колело. Законът също определено може да промени тези числа.
След репортаж на БНТ: Купиха климатици за концертната зала на училище "Луи Брайл"
Столичната община въвежда зелен билет за градския транспорт от 20 до 22 декември
Приключиха консултациите при президента, връчва проучвателен мандат след Нова година
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги