ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Защо в някои случаи полицията не може да свали номера от колата на нарушителя?

Чете се за: 01:18 мин.
У нас

По 500 пияни, дрогирани или без книжка шофьори задържат пътните полицаи на седмица. Днес обаче стана ясно, че от КАТ не могат да свалят регистрационните табели на близо 70% от тези нарушители. Причината е, че карат коли, които са чужда собственост. Новите по-строги санкции в Закона за движение по пътищата влязоха в сила преди малко повече от месец. На този фон от Автомобилната администрация обещават по-строг контрол върху техническите прегледи и шофьорските изпити.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Всяка седмица полицаите хващат около 500 шофьори, седнали зад волана след употреба на алкохол, наркотици или пък без книжка. По новия закон те трябва да останат без регистрационни табели още на пътя. В повечето случаи обаче това не се случва.

      Христо Терзийски, директор на ГД "Национална полиция": Около 150 са собственици на моторните превозни средства. Това е задължително условие, за да може ние да изземем номерата. Остават ни около 350 водачи, които управляват моторни средства, които не се водят тяхна собственост.

      Според юристи шофьорите, които карат скъпи коли на лизинг, също остават недосегаеми. Причината - автомобилите са собственост на лизинговите компании до момента на тяхното изплащане.

      Комисар Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция" ГД "Национална полиция": Беше дискутирано много в правна и транспортна комисия. Така беше прието, тъй като собственикът не знаел какво ще направи водача. Пък за тези, които не са собственици и управляват автомобила в тези случаи си важи старото. Спира се автомобилът от движение за срок от един месец.

      Въпреки това от МВР смятат, че новият закон вече дава резултат. От началото на годината тежките инциденти на пътя са 437. В сравнение със същия период на 2016 г. загиналите са с 9 по-малко, а ранените с 200. Според експерти фиктивните технически прегледи и купуването на книжки са сред основните причини за черната статистика. Затова предстоят промени. От Автомобилната администрация подготвят софтуер, който директно ще записва показателите от измерителните уреди.Така крайното решение при техническия преглед ще се взема от компютърна програма. Видеонаблюдението също ще се модернизира.

      Красимир Калайджиев, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация": Стремим се тази система да е защитена. Дали финансово ще се оскъпят прегледите не мога да кажа поради това, че в момента няма регулация върху цената на прегледите. Всеки един пункт си определя своята цена.

      Промени ще има и при шофьорските изпити. Кандидат-шофьорите ще решават теоритичния тест в специална изолирана кабина. За да се избегнат фалшификации на влизане всеки ще бъде проверен за мобилни устройства, а след това сниман.

      Красимир Калайджиев, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация": И ще се прави периодично от таблета на различни интервали снимки и ще се сравнява с тази, която е направена на кандидата преди изпита.

      Първите изпитни терминали трябва да са готови през март.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?