ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Само половината от потребителите у нас знаят правата си

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
У нас

Само 50 процента от българските потребители, знаят правата си и ги търсят, показва статистика на Европейския потребителски център по случай Световния ден на потребителя. За сравнение - в скандинавските страни този процент е над 90. За да се опитат да променят статистиката, от Комисията за защита на потребителите откриха нов информационен магазин.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Кампанията е с акцент върху дигиталния пазар по-справедлив, защото той е най-бързо разрастващият се в последните години. Също така за нарушения при интернет търговията у нас постъпват около 2 хиляди жалби годишно.

Константин Арабаджиев, член на КЗП: Нашата цел е да стимулираме и потребители, и търговци, които са потребители, да бъдат по- информирани за техните права. За да не се стига до съответните нарушения.

Най-честите нарушения при онлайн пазаруването са липса на информация за търговеца и неспазване на 14-дневния срок, в който може да се върне поръчаната стока. Начисляването на допълнителни такси към крайната цена, също понякога изненадва потребителите. Понякога има и разминаване между снимката в нета и реалния изглед на покупката.

Кофти е за размерите, защото примерно вземеш си някакъв размер и той после не ти става. И сменянето е доста сложно.
Има такива фалшиви сайтове и примерно плаша се и доставката не се получава.


ОТ КЗП съветват потребителите да четат повече и да се информират за правата си при покупки и ползване на услуги, за да не бъдат подведени или излъгани. А при трансгранични нарушения в рамките на Европейския съюз, да се обърнат към Европейския потребителски център.

Игнат Арсенов, изп. директор на ЕПЦ - България: На територията на Европейския съюз нашата мрежа е получила над 100 хиляди сигнала, при които сме съдействали на потребители при жалби. За България броят е бил 2000, като е интересно да се отбележи, че около 80 процента от тези жалби са на българи срещу чужди търговци. А само 20 процента са на чужденци, които са срещнали проблеми с български търговци и то предимно в онлайн сектора - при онлайн пазаруването.

За да стимулира активност в социалните мрежи и да привлече интереса към информационния щанд, на помощ дойде фотографията. Всеки потребител можеше да направи и свое селфи, което да публикува в социалните мрежи, на специална фотобудка, използвайки различни видове реквизит.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?