Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

57 катастрофи само за миналата година в Кресненското дефиле

от БНТ
20:00, 08.08.2022
Чете се за: 03:47 мин.
У нас
Слушай новината

Пътни експерти настояват да бъде довършена магистрала "Струма", като по думите им така ще се облекчи трафикът. А в сутрешния блок на БНТ бившият екоминистър Борислав Сандов подчерта, че спирането на приетата вече оценка за въздействието върху околната среда не означава спиране, а само едно голямо забавяне на проекта. Според експерти обаче, всяко едно забавяне при изграждането на магистралата, коства на страната ни човешки жертви.

Според пътни експерти довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле е ключово за намаляването на трафика и жертвите тук. Статистиката показва, че на ден през дефилето минават по 11 000 автомобила, а само за миналата година тук са станали 57 катастрофи, 5 от които с жертви. В същото време експертите отчитат, че новите ограничения, които са в сила от това лято помагат за намаляване на произшествията.

"Магистралата и довършването, и свързването и долу с частта при Сандански, която вече е готова, е от изключителна важност, не заради друго, а защото преди всичко живота и здравето на хората са заложени на карта", каза Диана Русинова - главен експерт по пътна безопасност към Евроцентър за транспортна политика.

Пътни експерти: Довършването на АМ "Струма" е ключово за облекчаването на трафика по Кресненското дефиле

"Всеки ден мислим колко човека могат да загинат тук. Защо - защото е взето решение, което ние се двоумим дали е правилно и икономически изгодно за България. Сега при варианта, при който ще спрем магистралата - нали разбирате България колко пари трябва да върне на ЕК за нещо, което комисията е одобрила?", коментира Ангел Попов - експерт по управление и контрол на процесите в транспорта.

Хората, които пътуват често в района, също признават, че големите задръствания изнервят шофьорите, а това също повишава инцидентите.

По думите на бившия екоминистър Борислав Сандов спирането от негова страна на приетата вече оценка за въздействието върху околната среда, не е основната причина, която ще забави изграждането на участъка от Симитли до Кресна, тъй като така или иначе средствата за това са били пренасочени.

"Миналата седмица разбих два мита - пари няма да се връщат за АМ "Струма" и фактите са, че в момента няма пари в АПИ и европейската програма за транспорт. Дори да го нямаше това решение, ние не можем да започнем, защото няма пари, те са пренасочени", каза Сандов.

Въведените от този летен сезон ограничения за движение с не повече от 50 километра в час и забрана за изпреварване в целия участък от Кресненското дефиле за сега дават ефект. От пътна полиция отчитат по-малки фатални инциденти.

АПИ: С решението на Сандов се пречи на мерките за запазване на биоразнообразието

Репортер: Станислава Христова

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Омбудсманът призова за незабавно връщане на безплатните ковид тестове и бонусите за работа на първа линия
Омбудсманът призова за незабавно връщане на безплатните ковид тестове и бонусите за работа на първа линия
Регионалното министерство е готово да поднови плащанията към пътностроителните фирми
Регионалното министерство е готово да поднови плащанията към пътностроителните фирми