ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Борис Бонев: Вярвам, че софиянци искат чист въздух и пешеходни зони

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Предложението улиците "Иван Шишман" и "Съборна" в София да са пешеходни предизвикаха разнопосочни реакции и напрежение.

      "В момента София е един от най-замърсените и най-задръстените градове в Европа. Ако искаме това да продължи, тогава да, на всяка улица ще може да се паркира, няма да има пешеходни зони", каза в "Денят започва" независимият общински съветник Борис Бонев.

      Ще се превърне ли улица "Съборна" в пешеходна зона

      За улица "Съборна" той обясни, че тя се намира в центъра, точно до централната трансферна станция на метрото, както и до някои от най-натоварените трамвайни линии. Бонев посочи, че магазините на нея имат и служебни абонаменти, на които да спират хората, които зареждат.

      "Всички тези решения са от години записани във всички стратегически документи на Столичната община - във Визия за София, в Плана за устойчива градска мобилност, във всички дългосрочни стратегии", заяви общинският съветник.

      Столичани протестират срещу идеята улица "Съборна" да стане пешеходна

      Той показа и предизборната програма на Йорданка Фандъкова, в която пише, че ще се изгражда пешеходна зона от бул. "Витоша" към Градската градина. Там се казва, че до 2025 г. се планира изграждането и на 160 км велоалеи.

      "Как ще се изградят велоалеи, ако навсякъде, където започне изграждането, стават протести", попита Бонев.

      Той заяви, че подкрепя тези предложения, защото вярва, че софиянци искат градът да е с чист въздух, да има пешеходни зони, безопасност на движението в София, а не градът да е паркинг за автомобили.

      Има стратегии и планове на Столичната община за развитие на пешеходните зони и градския транспорт, те са публични и са обсъждани многократно. Гражданите са имали възможност да се изкажат многократно, така че общината трябва да си спазва обещанията, коментира още Борис Бонев.

      Гледайте още от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?