НОВИНИ

До 20 % дистанционно обучение в иновативните училища - възможно ли е?

Елиана Димитрова
от Елиана Димитрова
20:36, 20.06.2020
Чете се за: 01:38 мин.
Още
Снимка:

Иновативните училища да могат да обучават дистанционно учениците си в до 20% от часовете. Тази промяна в Закона за училищното образование Министерският съвет вече внесе в Народното събрание. Предвидено е мярката да заработи още от следващата учебна година.

Лесно осъществимо ли е обаче това обучение, какви са положителните и отрицателните му страни и колко училища ще се възползват?

Венелина Николова - директор на 125-о СУ: Някак си през седмицата част от обучението да е присъствено, част - дистанционно, аз не намирам каква е логиката за това.

Асен Александров - директор на 51-во СУ: Аз съм убеден, че не повече от 50 училища ще започнат да го правят това нещо.

Как ще се въведе на практика дистанционното обучение като част от присъственото? Как се предвижда учениците да ходят по-късно на училище и да се връщат по-рано благодарение на него? Търсим отговор на тези вече често задавани въпроси от Асен Александров, информатик, директор на иновативното 51-во училище.

Първо Александров уточнява, че 20% е максимумът за това обучение, то например може да е и 1-2% от часовете. Ще обхваща само среден и горен курс, от първи до четвърти клас не се предвижда.

Асен Александров - директор на 51- во СУ: Примерно пет или шест часа седмично по три-четири различни предмета. И се прави следното нещо - понеделник, вторник, четвъртък и петък може учениците да са на присъствено обучение, в сряда да са дистанционно и те изобщо да не идват до училище.

Има и такъв вариант - ако учениците учат следобяд, сутрин например към 10 да вземат своя дистанционен урок, да отидат на училище, но тъй като вече са взели часа си, да свършат по-рано и да не се прибират по тъмно.

И друг вариант - учат преди обед, за да не стават рано, отиват на училище например с час по-късно. По-късно през деня, след като са се върнали вкъщи, взимат дистанционно урока от рано сутринта. Асен Александров не се заблуждава, че въвеждането на това ще е лесно.

Асен Александров - директор на 51-во СУ: Това е много трудно, защото ти трябва да напишеш иновация и трябва да убедиш комисията, че това, което го правиш, е смислено и е по-добре за учениците. Очакването, че всички училища ще се втурнат да го правят, е много нереалистично, по-скоро обратното е.

Трудностите - всички родители трябва да са съгласни, а учителите едва ли ще могат да преподават едновременно дистанционно на едни деца и по същото време присъствено на други.

Много училища и то иновативни смятат, че мярката е пресилена.

Венелина Николова - директор на 125-то СУ: Организацията на такъв тип обучение в училища с двусменен режим ще бъде изключително трудна и даже бих казала невъзможна, защото колегите работят в двете смени.

Венелина Николова казва, че най-добре е дистанционното обучение да остане само за грипните и дървените ваканции. И още:

Венелина Николова - директор на 125-то СУ: Ако колегата по биология, който има шест часа, си изкара петте часа присъствено, а шестият час с единия клас трябва да бъде дистанционно, тези деца в равностойни условия ли са поставени, аз смятам, че това не е така.

Бъдещето ще покаже - добър вариант срещу ранно ставане и късно връщане, или трудна организация и разделение между децата.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Масови протести и събаряне на паметници в САЩ белязаха 155 години от края на робството
Масови протести и събаряне на паметници в САЩ белязаха 155 години от края на робството
УНИЦЕФ и МОН с образователна платформа за деца в малките населени места
УНИЦЕФ и МОН с образователна платформа за деца в малките населени места