НОВИНИ

Експерти: Причините за катастрофата с 5 жертви на "Тракия" не са в инфраструктурата

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
20:34, 14.07.2020
Чете се за: 01:09 мин.
У нас

Причината за катастрофата на автомагистрала "Тракия", при която загинаха 5 души, не е инфраструктурата. Това смятат пътни експерти, макар че след оглед на 160-тия километър, където камион навлезе в насрещното платно, бяха установени стари мантинели, липса на пътна маркировка и износване на асфалтовата настилка.

От Пътната агенция признаха, че мантинелите на мястото на произшествието са стари, което обаче не означава, че са опасни, тъй като отговарят на всички изисквания към ограничителните системи

Инж. Иван Досев - УС на АПИ: В конкретния случай ,така наречената мантинела или ограничителна система нямат никаква вина за настъпването на пътно транспортното произшествие. Но все пак, в момента тече следствие и нека да изчакаме да излязат официалните данни на следствието, в които да кажат какви са причините. Но ние, по наша преценка, нямаме данни това да е причината - част от пътно-транспортната инфраструктура.

От Българското обединение на шофьорите имат своя версия за тежкия инцидент.

Христо Радков - Сдружение на шофьорите: Мога да твърдя, че е блокирало предно ляво колело. Това се вижда от кадрите на всички телевизии, които го показаха. При блокиране само на предно ляво колело задницата се завърта надясно и това, което се е случило - той пада настрани и помита вече всичко напред. Но ако ограничителните съоръжения го бяха задържали в неговото платно, не е сигурно дали жертвите щяха да са по-малко, защото движещите се зад него, щяха да се ударят директно в него и може би жертвите щяха да са повече.

Според експертите, поставяне на бетонни мантинели в опасните участъци на автомагистралата няма да бъде ефективно.

Проф. Румен Миланов - Българска асоциация "Пътна безопасност": Автомагистралата с максимално допустимата скорост 140, най-подходящата ограничителна система, наречена предпазна ограда е металната.

През септември ще започне планираният отдавна ремонт на 52 км от АМ "Тракия" в участъка от 156-ия км до 208-ия км.

87% от магистралите у нас са с вече подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия, стана ясно още днес при инспекцията на АМ "Тракия".

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Платформата "Bulgaria wants you" ще връща българите от чужбина
Платформата "Bulgaria wants you" ще връща българите от чужбина
 Нови ограничения за български граждани при пътуване заради COVID-19
Нови ограничения за български граждани при пътуване заради COVID-19