ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Изправността на автомобилите: Как се правят годишните технически прегледи след промените?

Чете се за: 02:45 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Служебният транспортен министър Георги Гвоздейков поясни, че хаос с годишните технически прегледи на автомобилите няма, а точно обратното. Според него след промените в системата от 22 юли вече няма възможност за манипулиране на данни, защото е игнориран човешкия фактор.

      Като вариант за справяне с проблема той предложи вместо 14 дни, шофьорите да имат 30 дни на разположение, за да отстранят евентуалните нередности по автомобила, преди той да бъде спиран от движение. Гвоздейков уточни, че за периода 22 юли - 4 август автомобилите, които не са минали теста, са под половин процент.

      Стойностите на допустимите норми за емисии на автомобилите са установени с европейска директива и няма как да бъдат променени. Затова работната група към министерството на транспорта най-вероятно ще даде на собственици на автомобили, които не покриват нормите, двойно повече време, за да отстранят проблема.

      Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Тези, които не са допуснати са 0,14, така че думата хаос, която всички използваха, няма хаос, просто заработи системата за качество и игнорирахме човешкия фактор и манипулацията на данни да се въвежда ръчно. Проблемите идват от некачествено гориво и от лоша поддръжка на автомобила. Аз съм съгласен, че автомобилния парк в България е стар, но това не ни ограничава от своето задължение да правим добра поддръжка и да подхождаме отговорно към автомобила, който използваме всеки ден."

      Един бензинов автомобил, произведен през 2006 година, се провали на теста за вредни емисии.

      Румен Дунев, собственик на пункт за ГТП: "Газовете са по-високи, съдържанието на СО2 е високо и не може да покрие нормата. Водачите, които имат по-стари или неизправни превозни средства, това е един допълнителен разход, за да могат да отстранят проблемите по тях. Но иначе дигитализацията и електронизацията доведе до спиране на фиктивните прегледни."

      След обвързването на годишните технически прегледи с данъците , вече всички, които идват в пунктовете с платени задължения, констатират от бранша.

      снимки: БТА

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?