ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Каква е причината за дерайлирането на вагон на Централната гара в София?

Чете се за: 03:02 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Стрелката под дерайлиралия влак на Централна жп гара в София е била заключена, но заради ремонта на гарата е възможно да е засегнат кабел, който е нарушил чувствителността ѝ и се е получило обръщането ѝ. Това е една от версиите, по която работят разследващите.

      Вчера призори вагон от композицията Бургас-София дерайлира и се удари в стълб на Централна гара, прекъсвайки контактната мрежа. Това обърка графика на 180 влака.

      До момента две неща са сигурни в разследването - че инцидентът не е резултат на човешка грешка и че третият вагон от влака е дерайлирал, докато композицията е преминавала през една от стрелките. Според разследващите при ремонта, който тече в момента на гарата, се копае дълбоко и е напълно възможно да са засегнати важни кабели, свързани със чувствителността на въпросната стрелка.

      "Към момента работи много земна техника. Работят всякакви машини и вероятността някоя от машините да е засегнала тези комуникационни канали, по които вървят системите за управление за осигуряване на движението е напълно вероятно и оттам да се е нарушила чувствителността на някой от апаратите и при преминаването на влак в даден момент просто да се получи този отказ, както се случи и вчера. Към момента ние все още не можем да кажем къде е причината", обясни инж. Бойчо Скробански, от Националния борд за разследване на жп произшествия.

      От борда за разследване на жп произшествия отрекоха твърденията, че стрелката под дерайлиралия влак е била отключена.

      "Стрелката е заключена с електрическа контрола. Просто се е получило... електрическо нарушение, което е довело до нейното принудително обръщане", каза инж. Бойчо Скробански.

      Все пак е сигурно, че ниската скорост на влака, който се е движил с 25 км/ч и бързата реакция на машинистите са предотвратили по-тежки последици.

      Ремонтът на централна жп гара София е от две години, в момента тя е на ръчно управление и връзката ѝ със съседните гари е чрез телефонограма, но това според експертите не може да е причина за инцидента вчера. Той, за щастие, се размина без пострадали хора, но стотици пътници чакаха с часове.

      Прекъсването на електричеството на половината жп гара предизвика хаос и бяха засегнати общо 180 влака. Проблемите с разписанията продължиха и през днешния ден.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image