По традиция от АПИ мълчат и не отговарят на въпросите на БНТ
Пътят от Златна Панега до Роман е осеян с дупки и неравности, видя екип на "По света и у нас". Отсечката се ползва от автомобилите и камионите, които пътуват към Враца и Видин. Хората от селата по пътя разказаха, че често се образуват колони и от автомобили със спукани от дупките гуми, което създава допълнителни опасности от инциденти.
Това е поредният път, който прилича на лунен пейзаж, въпреки че движението по него е много натоварено, защото дава достъп на тировете до пътя за Видин и "Дунав мост 2".
Още с излизането от Златна Панега, слаломът започва. Шофьорите на автомобили и камиони са принудени да навлизат в насрещното движение, за да избегнат огромните дупки, които са осеяли пътя към Роман. Ако преминат през някоя дупка, почти сигурно е, че следва авария.
"Много пъти колеги пукат гуми. Предната събота имаше пред мен 5 коли с верижно спукали гуми и спрели", разказва Данчо Христов.
- От дупките?
- Естествено.
Тировете със спукани гуми са ежедневие и трудно намират място, където да отбият, за да отстранят повредата. При размиване пък са принудени дори да излизат от пътя, за да не минат през някоя дупка. А шофьорите на леки коли правят бързи маневри - тип змиорка.
- Всичко е дупка до дупка. Хората си потрошиха колите.
- А тировете?
- Да не говорим за тях. Тези карат като луди. Тук се надпреварват. Супер е.
В цялата отсечка липсват маркировка и знаци. Заради лошия път много доставчици вече отказват да снабдяват магазините в околните села. В Батулци са доволни, че все още им доставят поне хляб и мляко.
- Колко често чупите буса, когато идвате тук да зареждате?
- Доста често, може би на месец поне се налага да сменяме нещо. Предница, нещо, гуми. Ние не пътуваме много често - на седмицата два пъти, но пътят е плачевен.
От Областното пътно управление в Ловеч отговорили на хората, че преди началото на зимата били закърпили дупките, но заради камионите те се появили отново. Сега пак започнали авариен ремонт в участък малко преди Роман - малко част от общо 22-километровото трасе, на което здрав асфалт няма.
Изпратихме въпроси и за пореден път поискахме интервю с някой от Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" за този път. Нито интервю получихме, нито отговори на въпросите. Попитахме и за пътя от Дерманци до Плевен. По вече устойчива традиция от АПИ мълчат и не говорят пред обществената телевизия.