ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Неоснователното завишение на цените да се санкционира като нелоялна търговска практика, предлагат от КЗП

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:17 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Всяко едно завишение на цените на стоките, което не може да бъде разумно обяснено и за което не може да се докаже, че е следствие на пазарни процеси, да бъде санкционирано като нелоялна търговска практика. За такава промяна в законодателството настояват от Комисията за защита на потребителите. Предложението е взаимствано от Хърватия, където вече работи като част от мерките срещу спекулата след приемането на еврото.

      В "Денят започва" председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев коментира мерките, които обмисля правителството срещу скока на цените.

      "Цени, които са повишени в следствие на нормални икономически процеси, не могат да бъдат контролирани нито от комисията, нито от други регулаторни органи. В компетенциите ни, обаче, е да контролираме нелоялни търговски практики - това, което е предпоставката за изкуствено завишение на цените. Нелоялните практики, присъстващи в даден сегмент на пазар, надминаващи 50 - 60% неминуемо завличат всички участници и изкривяват пазара. Ако тези практики бъдат пресечени, това би рефлектирало върху ценообразуването на хранителните стоки", заяви Алипиев.

      Нелоялните търговски практики са най-разнообразни, поясни той. Сред тях е и невярната или подвеждаща информация за намаление на определени стоки. Към момента Комисията за защита на потребителите е направила около 1200 проверки на съобщения за промоции.

      Санкциите за нелоялна търговска практика стигат до 50 000 лв.

      За да има потребителя по-коректна информация, се обмисля създаването на онлайн платформа, която да описва подробно маржа на цената на един продукт от производителя до щанда в магазина.

      Целия разговор вижте във видеото.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image