ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Представиха българския F-16 в авиобаза "Граф...
Чете се за: 03:35 мин.
Празнуваме Цветница
Чете се за: 00:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Опасни ли са тротинетките: Репортер на БНТ претърпя инцидент при заснемането на репортажа

5564
Чете се за: 02:30 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      София забранява електрическите тротинетки в паркове и по площади. Въвеждат се и рестрикции за паркирането им. По-строгите правила ще влязат в сила след гласуване от Общинския съвет в средата на юли. Причината са зачестелите инциденти и безконтролното използване на този тип превозни средства. Репортерът ни Карина Караньотова претърпя сериозен инцидент по време на заснемането на репортажа - доказателство колко опасни са тротинетките.

      И сега апликациите за тротинетки указват забранените за каране зони, но не те ограничават физически и спокойно можеш да вдигнеш максималната скорост например в парка. След въвеждането на новите правила това няма да е възможно, защото собствениците на фирмите ще трябва да ги настроят така, че да не можеш да се движиш с повече от 5 км/ч в пешеходните зони. При частните тротинетки ще се разчита на съвестта на гражданите. И в двата случая в парка ще трябва да ги бутате.

      Карина Караньотова: "Сред новите правила е и тротинетката да не се кара с една ръка или докато използваш мобилен телефон да се возиш на нея, аз обаче не спазих тези правила и резултатът е ожулени ръце, колене и скъсана маратонка."

      И сега паркирането в паркове е забранено, След падането исках да оставя тротинетката, но приложението не ми позволи да я паркирам в парка.

      "Ние добавяме входовете на сградите, входовете на метростанциите, детски и спортни площадки, разширява обхвата, като тук си даваме сметка че ще е по -трудно и ще отнеме повече време прецизирането на софтуера, за да може автоматично да го ограничават. Разбира се че ще разчитаме и на МВР, Столичния инспекторат и районните администрации", заяви Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет.

      В идеалния случай тротинетките е най-добре да се карат по велоалеите. От общината се оправдаха с бавните темпове на изграждане на велоалеи с новите ,по -строги изисквания към тях, както и със съпротивата на граждани. Бюджетът за велоалеи е 5 милиона годишно.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image