 
                     
                     
                    Правителството обвини ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" за едностранно прекратяване на всички нови обществени поръчки за ремонт и поддръжка на пътната мрежа. От Министерството на финансите заявиха, че ще сeзират Агенцията за държавна финансова инспекция и очакват прокуратурата и Сметната палата също да се самосeзират. Не закъсня реакцията на регионалното министерство, принципал на АПИ.
Зам.-министър Цеков: Държавата ще е лишена от пътна поддръжка през следващите 6 месеца заради АПИ
Политиката на държавата в областта на пътната инфраструктура през последните 10 г. е заложник на порочна система, която се поддържа от АПИ. Чрез нея се два възможност на определен кръг от фирми в ущърб на обществения интерес, заобикаляне на Закона за обществените поръчки и реалната конкуренция да извършват пътни ремонти в България. Това обвинение отправиха на ранна пресконференция в МС представители на финансовото и регионалното министерство, както и на парламентарната комисия по регионална политика. Не закъсня и реакцията на министъра на регионалното развитие в оставка Гроздан Караджов, който на пресконференция заяви, че спрените нови обществени поръчки за пътно поддържане не са по негова вина, а на КЗК. В пост във Фейсбук Кирил Петков поиска незабавното освобождаване на шефа на АПИ.
Заместник финансовият министър Андрей Цеков обясни какви ще са последиците от спрените нови обществени поръчки.
"Държавата е лишена от пътно поддържане реалистично в следващите от 6 до 7 месеца. Това е времето, което е технологично необходимо да се проведе една обществена поръчка", коментира Андрей Цеков - заместник-министър на финансите.
А вината била на Агенция "Пътна инфраструктура".
"Действията и бездействията на АПИ на практика изчегъртват всеки един опит за оздравяване на държавната политика в областта на пътната инфраструктура. Същите действия представляват грубо неизпълнение на функционалните задължения на агенцията, които разстройват цялата транспортна политика на държавата. Поставят в риск и безопасността на обществения живот и здраве и са основание за търсене на отговорност, както политическа, така и административно-наказателна за виновните лица", допълни Андрей Цеков.
Председателят на парламентарната регионална комисия заяви, че пари ще има само за изрядните фирми.
"Ние искаме да се разплатим, но с коректния бизнес. Който бизнес е коректен, това са около 20% от заданията - 906 задания, които са проверени. Другите 79%, те трябва да бъдат проверени от ДНСК. И трябва много ясно да се заяви по какъв начин се е случвало строителството и дали въобще се е случвало. Имаме сигнали, че не се е случвало строителство, а се очаква да бъде платено", заяви Настимир Ананиев - председател на парламентарната комисия по регионално развитие.
Той припомни, че с решение на парламента е удължен анексът на сегашните договори за пътно поддържане, като очакването било дотогава да се проведат новите конкурси.
"Ние сме дали възможност в нашето решение до 30 септември да може да се решат всички казуси. Имайки предвид, че няма обществени поръчки, ние сме притиснати да търсим решение и както казаха към изрядните платци ще се разплатим. Но вече платихме 50% под натиск, аз не мисля, че трябва да изплащаме под натиск на фирми, които са сторили нещо незаконно", каза Настимир Ананиев - председател на парламентарната комисия по регионално развитие.
А премиерът в оставка чрез пост във Фейсбук призова регионалния министър Гроздан Караджов незабавно да освободи шефа на Пътната агенция. В него отправи и директни обвинения към регионалното ведомство:
"За пореден път сламени чиновници и брокери влязоха в акция за опазване на държавната хранилка за строителни фирми, близки до ГЕРБ и кръгове около тях. Същите са взели стотици милиони на тъмно за работа по пътищата, с договори, по които текат проверки заради порочни строителни практики".
Не закъсня реакцията на регионалния министър в ставка.
"Пресконференцията, която чухме тази сутрин, е нищо повече от един жалък опит на Кирил Петков и на ПП да прехвърлят проблема от болната глава на здравата", каза Гроздан Караджов.
И отхвърли обвиненията, че новите обществени поръчки са спрени от АПИ.
"Не АПИ отмени обществените поръчки за текущ ремонт. Те бяха отменени с 6 последователни решения на КЗК в резултат на облажаване на самата конкурсна документация", заяви Гроздан Караджов.
Той показа 8 тома с документи от проверки на ДНСК и посочи, че ако няма ново решение на парламента, което да удължи анексите към сегашните договори със строителните фирми, държавата ще остане без пътно поддържане на 1 октомври.
Караджов: Не АПИ, а КЗК отмени обществените поръчки за пътища - за това е виновен Кирил Петков
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube
 Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени
                                            
                    
                        Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени