ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Ремонтират проблемния участък от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. Какви са промените за шофьорите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:15 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Започна дългоочакваният ремонт на част от магистрала "Тракия". След серия инциденти опасната отсечка от Чирпан до Стара Загора, дълга 52 км, най-после ще бъде обновена. Това ще струва 90 млн. лева.

      Първо ще се ремонтират 12 километра между пътен възел Белозем и Оризово. Ограничението на скоростта там ще стане от сегашните 90 на 70 км/ч. Има обаче и допълнителни ограничения, които са до 50 км/ч.

      Една от основните версии за нагъването на асфалта е, че заради високите подпочвени води в района, настилката е поддала на тежкия трафик и се е деформирала.

      Опасният участък на АМ "Тракия": Защо е толкова очакван ремонтът

      Не може да се говори за цена на километър, обясниха днес от Агенция "Пътна инфраструктура" и се аргументираха, че във всеки един подетап има включени различни дейности с различни материали и машини.

      Двупосочното движение ще бъде въведено малко след 19.00 ч., съобщиха от АПИ.

      Малко след 14.00 ч. участъкът беше затворен и трафикът към Бургас между 156-ия и 168-ия километър се осъществява двупосочно в платното за София. През 3 метра са поставени ограничители, които сигнализират шофьорите за новата организация на движението.

      Христо Кисимов: Посока Бургас влизат в другото платно. Ограничението започва от горе и големите табели със стрелки, които указват движението в коя посока да влезе. Ограничение има 70 км/ч, 50 на края на всички табели, които са поставени. Последната табела е с 50 км/ч да се движат в този участък, да влязат в прозореца посока Бургас.

      Първият етап на реконструкцията ще е отсечката от пътен възел Белозем до пътен възел Оризово. Тук до началото на ноември трябва да бъдат положени 36 000 тона асфалт.

      Инж. Даниел Иваничков, АПИ: В асфалтовите смеси ще бъдат използвани полимермодифицирани битуми от най-висок клас както и фракции, които напълно отговарят на изискванията за много тежко и тежко движение. Няма да бъдат пренебрегнати и пътните съоръжения.

      Ако климатичните условия позволяват, до края на годината ще се работи и по останалите 40 км до Стара Загора. Платното в посока София ще бъде ремонтирано през пролетта.

      Близо 90 млн. лева са предвидени за ремонта на 52-километровия участък. Средната цена за километър е по-висока от цената за построяването.

      По време на ремонта при пътен възел Плодовитово в посока Бургас ще бъде затворена връзката към Първомай. Шофьорите ще имат възможност да слязат от магистралата едва при Чирпан.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?