До седмица започва ремонтът на 52 км от трасето на АМ "Тракия" край Стара Загора, съобщиха от Агениция "Пътна инфраструктура". Участъкът е в много лошо състояние и с концентрация на катастрофи. Първоначално ще се рехабилитира пътното платно в посока Бургас. Сумата, която е отпусната от правителството е 90 млн. лв.
От три години години участъкът е с ограничение на скоростта от 90 км/ч, заради пропадания на асфалта, които и сега създават неудобства и опасност за пътуващите.
Иван Досев - член на УС на АПИ: По първоначални оценки и от това, което имаме от проектите, които сме подготвили около 90 млн. лв ще струва едното платно в посока Бургас... това е един значителен участък.
В най-лошо състояние от т.нар. лот 1 е трасето между село Свобода и Стара Загора. То е пуснато в експлоатация през 2007 г. по време на кабинета на Сергей Станишев. В строителството участват 230 подизпълнители, включително фирми от Гърция и Турция и се отчитат рекордно кратки срокове на изпълнение. За денонощие са полагани по 4700 тона асфалт, а големият надлез над жп линията София - Бургас е изграден за по-малко от 180 дни.
От АПИ уточниха, че планираните три месеца няма да са достатъчни. Все още не е ясно и кога ремонтът ще приключи.
Иван Досев - член на УС на АПИ: Участъкът е доста голям ние възнамеряваме да започнем неговият ремонт поетапно буквално до дни до седмица две би трябвало да започнем ремонт частично.
От АПИ засега не уточняват детайлите по разходите и дали ремонтът ще струва по-скъпо от построяването на участъка. Но ако трасето в едната посока е 90 милиона за 52 км ремонтирана магистрала, в двете посоки би трябвало да струва 3,4 млн. лв.
През 2007 г. правителството на Сергей Станишев е отчело, че един километър е струвал 2,7 млн. лв. с ДДС.