ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Шефът на АПИ: Отсечката от АМ "Тракия" край Чирпан ще бъде пусната до края на юли

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
5086
Чете се за: 04:10 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      До края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия" ще бъде готова и пусната.

      Това заяви в "Денят започва" председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев.

      "Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше от една от фирмите некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място, затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ.

      Днес или утре ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 милиона.

      "Гаранцията за тези ремонти е 2 години. Гаранциите е възможно да бъдат година, две или повече в зависимост от това за какво говорим - ако е за ново строителство - там гаранциите са по-големи, възможно е да се заложат в договора по-големи от нормативно изискуемите. Това е въпрос на нормативна база или на клаузи в договорите", обясни Апостол Минчев.

      След Стара Загора в посока Бургас също ще се прави подобен ремонт, но може би догодина.

      Шефът на АПИ коментира и ситуацията на магистрала "Хемус". За тунел "Витиня" той заяви, че проблемът се касае като се започне от самото изграждане и се мине през поддръжката.

      "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания. Поддръжката в продължение на години или не я е имало, или е била много козметична. И сега изведнъж се оказваме с тунели, които са в лошо състояние", каза Минчев.

      От конструктивна гледна точка към момента няма притеснения, но тунелите непрекъснато ще изискват постоянни грижи - допълни той.

      "В рамките на тази ин хаус поръчка, която е осъществена в последните години за строителството на АМ "Хемус", има много неща, които са смущаващи. Четирите мостови съоръжения, аз бих добавил и една траншея, която по проект би трябвало да бъде тунел, това е тема, която сме коментирали с колегите от министерството и там въпросите са касаещи чисто техническата страна на тези съоръжения", обясни шефът на пътната агенция.

      И допълни, че по проекта, по който би трябвало да се изгражда магистрала "Хемус", приет преди 2 години, тези съоръжения и този тунел, а не траншея е трябвало да бъдат направени по един начин.

      "А в началото на тази година след постъпки от страна на "Автомагистрали" ЕАД е започнала техническа кампания, завършила с два етиса в Агенция "Пътища", на които етиси е приета корекция на тези четири съоръжения и на този тунел, като тази техническа корекция е много сериозна, технически много смущаваща", коментира Минчев.

      Накратко - променена е външната конструкция на съоръженията и тунелът, който е бил предвиден по проект, е превърнат в траншеен изкоп. Трябва да се възложи техническа експертиза за това дали тази промяна е разумна или не е.

      За съжаление няма достатъчно пари за ремонти на пътищата. Средствата, които се заделят за пътища - ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни, смята Минчев. По думите му това, което се заделя за пътища в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      Свързани статии:

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?