Новоремонтираният околовръстен път на Пловдив, където в тежка катастрофа на Великден загинаха трима души, отговаря на всички нормативни изисквания. Това установиха на място експертите от Европейския център за транспортни политики.
Въпреки това те препоръчват предпазните мантинели от двете страни на трасето да бъдат преместени с още половин метър. А на мястото на инцидента да бъдат сложени гумени колчета, които да не позволяват изпреварване.
В момента мантинелите са монтирани на близо метър от края на настилката. За идващите от Асеновградско шосе и магистралата шофьори обаче новоремонтираният път изглежда като стеснен.
"Казвам ви го откровено, тук ще стане мазало след време, защото за мен не е направен както трябва, не би трябвало да има мантинели отстрани", каза шофьорът Веселин.
Заради мантинелите хората от промишлената зона готвят протести. Настояват пътят да се разшири и да има локални платна.
"Не дай си боже да има техническа неизправност, представете си на места с мантинели, ако спре един автомобил, задръстванията ще бъдат с километри", каза Александър Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.
От Европейския център за транспортни политики предлагат мантинелите да се преместят с още половин метър.
"Трябва да се помисли къде е най-безопасно да е мантинелата. Когато имаме повече от три метра денивилация, билборд или някакво друго съоръжение, то задължително се огражда с обезопасителна система за пътища", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
"Бизнесът за Пловдив": АПИ не е проявила гъвкавост при поставянето на мантинелите
От Агенция "Пътна инфраструктура" обмислят дали е удачно преместването на мантинелите.
"Ограничителните системи за пътища тук са поставени с цел да предотвратяват тежки произшествия и да намаляват тежестта на ПТП-тата", каза Десислава Паунова от Агенция "Пътна инфраструктура".
До дни започва реконструкцията на следващия етап на Околовръстното шосе. Обявена е и обществена поръчка за проект за бъдещо разширяване на пътя.
Автор: Нели Ангелова