НОВИНИ

Скандали в транспортния бранш заради новите правила за шофьорски курсове

Николай Минков
от Николай Минков
18:28, 05.10.2020
Чете се за: 01:47 мин.
У нас

Готвените нови правила за провеждане на шофьорски курсове, предвиждащи пълна електронизация на обучителния и изпитния процес, скараха бранша.

Различни представители на транспортния сектор подкрепиха промените на дискусия в КНСБ. Автоинструкторите обаче не са съгласни и се готвят за национален протест в сряда.

Новата наредба предвижда пълна електронизация на практическото и теоретично обучение на кандидат-шофьорите, всички автоинструктори да са на трудов договор, а автошколите да се регистрират като търговски дружества. Независимите автоинструктори не са съгласни с новите регулации, с мотива, че те спъват процеса и го оскъпяват. Браншови организации от транспорта обаче подкрепиха готвената от ДАИ наредба.

Предлагат промени в шофьорските курсове, система ще следи за фиктивни часове

Зад новите правила застанаха представители на различни сектори от транспортния бранш.

Генко Станчев, Асоциация за квалификация на автомобилистите: В момента съществува едно понятие - работещ за себе си инструктор. Този инструктор не разполага с материална база, не разполага с автомобил. Това са хора, които не носят отговорност за своята работа.

Румен Дунев, Сдружение "Автотехнически експерти по пътна безопасност": С въвеждането на дигитализацията и на това приложение, това ще е гаранция, че всички млади водачи, преди да отидат на изпит, на 100% ще са получили часовете, които са платили и им се полагат.

Асоциацията на международните превозвачи очаква с новите промени да се повиши качеството на обучение.

Димитър Рашков, Съюз на международните превозвачи: В 90% от кандидатите, които имат завършена правоспособност категория "Е" не знаят как да влязат в кабината, не знаят как да слязат от кабината, камо ли как се кара напред, да не говорим за каране назад.

Мотористите подкрепиха готвената наредба и поискаха задължителни часове кормуване за младите мотоциклетисти, след като получат книжка.

Даниел Капсъзов, моторист: До ден днешен продължават да се продават книжки, а това не са продажби на книжки, това е продажба на смъртен акт.

Автоинструкторите се обявиха категорично против новата наредба.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Защо Автомобилна администрация в момента, 30% от техните служители са на граждански договори. Значи, ние учим калпаво и не сме съгласни за граждански договори и те не са съгласни, а техните хора изпитват страхотно добре и затова ще бъдат на граждански договори.

И попитаха защо е нужно да купуват нови автомобили, които ще са само за обучение на курсисти.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Тези, които летят със самолетите, и агенциите, които правят полетите, самолетите на агенциите ли са или са взети под наем?

Според автоинструкторите дигитализацията на учебния и изпитния процес ще оскъпи курсовете.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Това са търговци, които иска да печелят от тази електронна система за провеждане на обучението.

От ДАИ отхвърлиха обвиненията.

Бойко Рановски, ръководител на ИА "Автомобилна администрация": Тези дейности няма да се заплащат нито от учебните центрове, нито от преподавателите, нито от курсистите. Тази електронна система ще бъде на ДАИ.

От "Автомобилна администрация" увериха, че ще се съобразят с всяка препоръка на бранша преди новата наредба да влезе в сила.

Автоинструкторите заплашиха, че ако спорната наредба не бъде оттеглена, излизат на протест на 7 октомври, сряда. Три лъча с учебни коли ще влязат в София от магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", а сборният пункт ще бъде пред храм-паметника "Александър Невски".

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Мъж се удави на Северния плаж край Бургас
Мъж се удави на Северния плаж край Бургас
В ЕП обсъждат ситуацията с върховенството на закона в България
В ЕП обсъждат ситуацията с върховенството на закона в България