ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

След срив на толсистемата: Трябва ли АПИ да се откаже от наложените глоби?

Чете се за: 02:27 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност 0:00
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Тази неделя системата за винетки спря да работи за близо пет часа. Така гражданите решили да пътуват без винетка рискуват да получат компенсаторна такса в размер на 70 лв.

      При един такъв случай на път за морето шофьор се оплаква, че е спирал на различни бензиностанции в опит да заплати на БГТОЛ. Но заради неработещата система така и не успява. Много други подобни сигнали вече са постъпили към омбудсмана Диана Ковачева.

      "Според мен е справедливо да бъдат отменени компенсаторните такси за целия ден не само за периода, в който системата не е работила, тъй като 5 часа е много дълъг период от време. Жалбоподателите, които се обърнаха към мен казаха, че многократно са се опитвали да си купят винетка, а след това са тръгнали на път", каза Ковачева.

      От Пътната агенция уверяват, че шофьорите, които не са могли да закупят електронна винетка от момента на установяване на техническия проблем - 8.55 часа сутринта, до края на денонощието няма да получат санкция. От институцията очакват и доклад от изпълнителя за поддържане на системата за причините довели до проблема.

      Омбудсманът подчерта нуждата от начин за уведомяване на шофьорите, която 47-ото Народно събрание не е успяло да гласува.

      "Проблемът тук е, че няма никаква система за ранно уведомяване на водачите за това, че им е наложена глоба заради липсата на винетка. Един такъв проблем, за който аз сезирах парламента със законодателно предложения, в случаите, когато има сгрешени винетки хората да бъдат незабавно уведомявани и с обратна сила да бъдат отменени наложените наказания", каза Дияна Ковачева.

      От офиса на националния омбудсман очакват и нови жалби по темата. Причината, която посочват, е, че не всички граждани са разбрали за наложената компенсаторна такса.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image