Поредният жесток пътен инцидент в София ни накара да се замислим за пътната безопасност и дали тя е мисия невъзможна. Кои са най-честите причини за катастрофите и кои са факторите, от които зависи безопасността на пътя - темата коментираха в студиото на "Денят започва с Георги Любенов" Йонко Иванов и Карлос Контрера.
Според Контрера, що се отнася до сигурността в столицата, има много проблеми през последните години.
"Тази тема се подценява, защото виждаме какво се случва по улиците и по пътищата. Положителното е, че министърът на вътрешните работи и главният секретар на МВР приеха поканата на Общинския съвет, имаше дискусия, т.е. институциите започват да си говорят. Ще се купуват камери, но не е ясно кога. МВР не вижда проблем в собствените си редици. Според тях организационно, дисциплинарно и технически няма нужда от промени. Обещаха се едни 200 полицаи допълнително за София, което е малко помпозно. Евентуално ще дойдат от други структури", заяви Карлос Контрера, председател на транспортната комисия в СОС.
На срещата вчера в СОС е бил повдигнат и въпросът да бъдат махнати полицаите, охраняващи метрото, за да се осигури повече сигурност на София, което по думите на Контрера е безумно. Това обаче е обект със стратегическо значение и няма как той да не се охранява.
"Получихме само визията, че институциите помежду си нямат език, на който еднакво да говорят. Има едни скандали, които избухват в момента на диалога и на разговори, от които не печели никой", каза Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Като пример той даде, че Министерството на образованието и науката отказва да въведе пътната безопасност в училищата до 4-ти клас или след 8-и клас. Според него най-големите виновници за инцидентите по пътищата са хората, които обучават шофьорите.
Вижте целия разговор във видеото
Гледайте повече теми от "Денят започва с Георги Любенов"
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube