ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Търговските вериги: Кампанията за храните е без доказателства и е насочена срещу нас

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:17 мин.
Икономика
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Кампанията на МС срещу ценообразуването е насочена изцяло срещу веригите и то без конкретни доказателства. Това заяви в студиото на "Денят започва" Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия. Според него през цялото време се говори за анализ на пазара и цените, а никой не показва този анализ.

Целият държавен апарат е насочен срещу нас, категоричен е Вълканов.

"Всяка намеса на свободния пазар потенциално е взривоопасна, още повече, че в случая се настройва цялата държава срещу един сектор, който дава работа на над 80 000 души", каза той.

Поскъпването на храните: Започват масови проверки в магазините

"Нападките, които се хвърлят върху нас, могат да бъдат установени от съответните контролни органи, а не от лица, които ги заявяват от публичното пространство", допълни Вълканов.

Той подозира, че по-скоро става въпрос за административен натиск и заяви, че за това дали има нелоялни търговски практики трябва да установят контролните органи.

Цените в магазините: КЗК започва проверка на ценообразуването при храните

Вълканов каза, че според статистиката цените на храните за 2022 г. са увеличени с 28% още при производителя. От сдружението призоваха цените да се проверяват по цялата верига - от производителя до щанда.

"Не можем да се фокусираме само върху цените в магазина. Цените в магазина в крайна сметка са функция на това какви са доставните цени от доставчика, без значение дали е български и чуждестранен, защото голяма част от стоките са вносни", каза той.

Вижте целия разговор във видеото

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image