Както потвърдиха миналата седмица в студиото на "Денят започва" от АПИ - днес започва ремонтът на магистрала "Тракия" в платното за Бургас от 156-ия километър до Стара Загора. Първо ще се ремонтират 12 км между пътен възел Белозем и Оризово.
В момента движението се осъществява нормално. Следобед обаче платното за Бургас ще бъде затворено. Движението ще бъде пренасочено в другото платно в посока София и трафикът ще се осъществява двупосочно, затова ще има и ограничение на скоростта от 70 км/ч.
Отсечката, която първоначално започва да се ремонтира - от Белозем до Оризово, е 12 км. Тя е началото на един участък, познат за всички шофьори, който от години е в лошо състояние. Заради това тук от години има ограничение от 90 км/ч.
Днес ще се поставя сигнализацията. А същинските ремонтни дейности започват утре.
Инж. Даниел Иваничков поясни, че връзката за Плодовитово от дясното платно ще бъде ограничена, така че водачите ще трябва да отидат до Чирпан и да се върнат по второкласния път 2-66, за да стигнат до Първомай.
"Участъкът се характеризира с много повреди на настилката, като ние сме предприели действия за тоталната ѝ подмяна и актуализиране на пътната конструкция за много тежко движение, следователно в асфалтовите смеси ще бъдат използвани полимерно модифицирани битуми от най-висок клас, както и фракции, които напълно отговарят на изискванията на техническата ни спецификация за много тежко и тежко движение", допълни инженерът.
Той уточни, че пътните съоръжения също няма да бъдат пренебрегнати. В участъка се намират 5 броя съоръжения. Едно от тях е надлезът над жп линията за Бургас, съоръжението Опълченец, то ще бъде ремонтирано, след като приключат дейностите по пътния участък и другите четири съоръжения, защото се нуждае от по-сериозен ремонт на конструкцията, уточни инж. Иваничков.
За останалите четири съоръжения се предвижда тоталното им откриване, подмяна на хидроизолация, нови тротоарни блокове и т.н.
До началото на ноември отсечката трябва да бъде готова. Ако климатичните условия позволяват, до края на годината ще се работи по останалите 40 км до Стара Загора. Платното в посока София е оставено за пролетта.
За цялата отсечка от Белозем до Стара Загора - 52 км, са отделени около 90 млн. лева за ремонт. Средната цена за километър е по-висока от цената за построяването.
"Не е сравнимо да говорим за нещо, което е изградено преди 15 години, защото най-малкото стандартът ни на живот се е повишил. Мога да кажа, че стойностите на всеки един от подучастъците са различни в зависимост от видовете дейности", заяви инж. Иваничков.
От АПИ уточниха, че за изтеклите години цените са се повишили 4 пъти.
Шофьорите посрещнаха с облекчение новината за ремонта.
Репортер: Росица Колева
Гледайте още теми от "Денят започва"