НОВИНИ

Затварят платното за Бургас между Белозем и Оризово следобед

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
08:14, 05.10.2020 (обновена)
Чете се за: 01:22 мин.
У нас

Както потвърдиха миналата седмица в студиото на "Денят започва" от АПИ - днес започва ремонтът на магистрала "Тракия" в платното за Бургас от 156-ия километър до Стара Загора. Първо ще се ремонтират 12 км между пътен възел Белозем и Оризово.

В момента движението се осъществява нормално. Следобед обаче платното за Бургас ще бъде затворено. Движението ще бъде пренасочено в другото платно в посока София и трафикът ще се осъществява двупосочно, затова ще има и ограничение на скоростта от 70 км/ч.

Отсечката, която първоначално започва да се ремонтира - от Белозем до Оризово, е 12 км. Тя е началото на един участък, познат за всички шофьори, който от години е в лошо състояние. Заради това тук от години има ограничение от 90 км/ч.

Днес ще се поставя сигнализацията. А същинските ремонтни дейности започват утре.

Инж. Даниел Иваничков поясни, че връзката за Плодовитово от дясното платно ще бъде ограничена, така че водачите ще трябва да отидат до Чирпан и да се върнат по второкласния път 2-66, за да стигнат до Първомай.

"Участъкът се характеризира с много повреди на настилката, като ние сме предприели действия за тоталната ѝ подмяна и актуализиране на пътната конструкция за много тежко движение, следователно в асфалтовите смеси ще бъдат използвани полимерно модифицирани битуми от най-висок клас, както и фракции, които напълно отговарят на изискванията на техническата ни спецификация за много тежко и тежко движение", допълни инженерът.

Той уточни, че пътните съоръжения също няма да бъдат пренебрегнати. В участъка се намират 5 броя съоръжения. Едно от тях е надлезът над жп линията за Бургас, съоръжението Опълченец, то ще бъде ремонтирано, след като приключат дейностите по пътния участък и другите четири съоръжения, защото се нуждае от по-сериозен ремонт на конструкцията, уточни инж. Иваничков.

За останалите четири съоръжения се предвижда тоталното им откриване, подмяна на хидроизолация, нови тротоарни блокове и т.н.

До началото на ноември отсечката трябва да бъде готова. Ако климатичните условия позволяват, до края на годината ще се работи по останалите 40 км до Стара Загора. Платното в посока София е оставено за пролетта.

За цялата отсечка от Белозем до Стара Загора - 52 км, са отделени около 90 млн. лева за ремонт. Средната цена за километър е по-висока от цената за построяването.

"Не е сравнимо да говорим за нещо, което е изградено преди 15 години, защото най-малкото стандартът ни на живот се е повишил. Мога да кажа, че стойностите на всеки един от подучастъците са различни в зависимост от видовете дейности", заяви инж. Иваничков.

От АПИ уточниха, че за изтеклите години цените са се повишили 4 пъти.

Шофьорите посрещнаха с облекчение новината за ремонта.

Репортер: Росица Колева

Гледайте още теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Проф. Ива Христова: Част от населението никога няма да се зарази или ще прекара коронавируса много леко
Проф. Ива Христова: Част от населението никога няма да се зарази или ще прекара коронавируса много леко
Спецакция срещу престъпна група за рекет и измами в София, над 20 задържани
Спецакция срещу престъпна група за рекет и измами в София, над 20 задържани