Софийската опера връща на сцената си "Пепеляшка" от Росини след 30-годишно отсъствие.
Вера Петрова - режисьор: Говорим за една екстремна вокална трудност, която се съчетава, разбира се, със страхотни изисквания за акттьорска игра, тъй като комедията е изключително наистена, ситуационна и сложна.Ролята на Пепеляшка не е лъжица за всяка уста. Дори първокласни певици често я заобикалят. Причината е в представата на Росини за типа глас, който трябва да я изпълни. В неговата версия красивото младо момиче не пее с нежно високо гласче. Партията е написана за мецосопран или контра алт, който обаче трябва да има великолепна колоратурна техника. За премиерата в София е поканена румънката Оана Анда Олиериу. Тя е носителка на златен медал от международния конкурс за млади оперни певци "Борис Христов". Много се забавлявам, защото постановката е прекрасна. Това е една приказка, но е разказана на много различни нива, за различните типове публика. По един начин ще я възприемат децата и младежите, по друг помъдрелите, по-възрастните хора, които обичат философията. Защото в тази постановка има и много философия. Екипът на постановката се надява комичните ситуации наистина да забавляват публиката, но без да засенчват романтичната линия в сюжета. Декорите и костюмите също дават своя принос, за да може музиката на Росини да има истинска приказна опаковка.
Текст: Меглена Стойчева
София "облечена" в магия: Съюзът на илюзионистите в България става на 50 години
Диск за меломани: Известното сопрано Красимира Стоянова издаде арии на Моцарт
Бюджет и компромиси: Социалният диалог е възстановен заради финансовата стабилност
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Зеленски: Киев няма законно и морално право да отстъпва украински територии на Русия