ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

През 2018 година стартират процедурите за строежа на магистралата Русе - Търново

БНТ2-Русе от БНТ2-Русе Даниела Василева
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 00:52 мин.
Икономика

От трите варианта, предложени за изграждането на магистралата Русе-Бяла-Велико Търново, най-вероятно ще бъде избран комбинираният вариант за трасе. Синият маршрут преминава западно от сегашния път, един от недостатъците му, че прекосява защитени територии и застрашава много животински и растителни видове.Част от червеното трасе пък съвпада с магистрален газопровод, което значително ще оскъпи строежа, и преминава покрай склад за боеприпаси. Комбинираният вариант обобщава останалите и в определени участъци е с подобрена геометрията на пътя, затова е и най-удачен, беше коментирано на 10-то, последно обществено обсъждане, което беше в Русе. Тръжните процедури за строежа на магистралата трябва да стартират догодина.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Комбинираният вариант на трасето на магистралата Русе –Велико Търново е 133 км. Началото е на 3 км. източно от съществуващия Дунав мост при Русе, а краят е след Дебелец. Според специалистите, той е най-целесъобразен от екологична, техническа и икономическа гледна точка. По него са предвидени 8 площадки за краткотраен отдих. Строежът на магистралата е разделен на 3 участъка.

      инж. Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ: Очаквам 2018 година да стартираме с тръжните процедури за строителство, примерно на Русе-Бяла, най-тежкия участък, тъй като заедно с Кресненското дефиле, той е доста тежък участък от гледна точка на травматизъм, на смъртни случаи, на ПТП. И това е участъкът, който е приоритет и той трябва да започне бързо строителство.
      ;

      Според специалистите, сега съществуващото трасе на пътя Русе-Бяла ще остане натоварено, особено по време на строежа на магистралата, затова се предвижда през следващите години да продължат частичните ремонти по трасето.

      инж. Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ: 3,4,5 години този път ще остане натоварен, помнете ми думата, защото това ни показва опитът. Всички главни пътища, въпреки преминаването на магистралите, си остават натоварени.
      ;

      Инж. Атанасов предвижда, че със строежът на магистралата регионът ще започне бързо да се развива.

      инж. Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ: След 3-4 години ще се случи. Още със започването на строителството, в момента, който видят че машините са на трасето, и започва строителство, бизнесът веднага ще дойде.

      В Русе инж. Атанасов обяви още, че през следващата година Агенция пътна инфраструктура има готовност да стартира изграждането на над 200 км магистрали.

      Свързани статии:

      До края на 2018 г. стартира процедурата за изпълнител на АМ Русе - В. Търново
      До края на 2018 г. стартира процедурата за изпълнител на АМ "Русе - В. Търново"
      До края на 2018 година се очаква да стартират тръжните процедури за...
      Чете се за: 00:35 мин.
      Инж. Атанасов, АПИ: Получаваме между 15 и 20 фалшиви сигнала на ден
      Инж. Атанасов, АПИ: Получаваме между 15 и 20 фалшиви сигнала на ден
      Между 15 и 20 фалшиви сигнала на ден за закъсали автомобили...
      Чете се за: 01:11 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?