НОВИНИ

През 2018 година стартират процедурите за строежа на магистралата Русе - Търново

От трите варианта, предложени за изграждането на магистралата Русе-Бяла-Велико Търново, най-вероятно ще бъде избран комбинираният вариант за трасе. Синият маршрут преминава западно от сегашния път, един от недостатъците му, че прекосява защитени територии и застрашава много животински и растителни видове.Част от червеното трасе пък съвпада с магистрален газопровод, което значително ще оскъпи строежа, и преминава покрай склад за боеприпаси. Комбинираният вариант обобщава останалите и в определени участъци е с подобрена геометрията на пътя, затова е и най-удачен, беше коментирано на 10-то, последно обществено обсъждане, което беше в Русе. Тръжните процедури за строежа на магистралата трябва да стартират догодина.

БНТ2-Русе
от БНТ2-Русе Даниела Василева
20:20, 01.12.2017
Чете се за: 00:52 мин.
У нас
Снимка:

Комбинираният вариант на трасето на магистралата Русе –Велико Търново е 133 км. Началото е на 3 км. източно от съществуващия Дунав мост при Русе, а краят е след Дебелец. Според специалистите, той е най-целесъобразен от екологична, техническа и икономическа гледна точка. По него са предвидени 8 площадки за краткотраен отдих. Строежът на магистралата е разделен на 3 участъка.

инж. Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ: Очаквам 2018 година да стартираме с тръжните процедури за строителство, примерно на Русе-Бяла, най-тежкия участък, тъй като заедно с Кресненското дефиле, той е доста тежък участък от гледна точка на травматизъм, на смъртни случаи, на ПТП. И това е участъкът, който е приоритет и той трябва да започне бързо строителство.
;

Според специалистите, сега съществуващото трасе на пътя Русе-Бяла ще остане натоварено, особено по време на строежа на магистралата, затова се предвижда през следващите години да продължат частичните ремонти по трасето.

инж. Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ: 3,4,5 години този път ще остане натоварен, помнете ми думата, защото това ни показва опитът. Всички главни пътища, въпреки преминаването на магистралите, си остават натоварени.
;

Инж. Атанасов предвижда, че със строежът на магистралата регионът ще започне бързо да се развива.

инж. Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ: След 3-4 години ще се случи. Още със започването на строителството, в момента, който видят че машините са на трасето, и започва строителство, бизнесът веднага ще дойде.

В Русе инж. Атанасов обяви още, че през следващата година Агенция пътна инфраструктура има готовност да стартира изграждането на над 200 км магистрали.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Денонощно наблюдение на реки и язовири в Благоевград и Кюстендил
Денонощно наблюдение на реки и язовири в Благоевград и Кюстендил
Министерски съвет отпуска средства за манастира Св. Георги Зограф в Атон
Министерски съвет отпуска средства за манастира "Св. Георги Зограф" в Атон