ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Държавата дължи 34 млн. лв. за ЛОТ 2 и 3 на АМ "Хемус"

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:17 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Решението по казуса за забавените плащания на държавата към пътните фирми се очаква тази седмица.
      Само за участъците 2 и 3 на автомагистрала "Хемус" държавата дължи 34 милиона лева с ДДС за строителните дейности. Министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов беше на място, за да направи инспекция.

      Първите три участъка от АМ „Хемус“ ще са готови до края на 2024 г.

      По време на инспекцията стана ясно, че лотове 4, 5 и 6, по които се работи, е възможно да бъдат завършени след 2025 година. За лотове 7, 8 и 9 няма готови проекти и не са започнали отчуждителни процедури.

      До края на годината е възможно да бъде пуснат в експлоатация първият участък - от пътен възел "Боаза" до п. в. Дерманци, както и завършен п. в. Плевен - Ловеч.

      Министър Караджов подчерта, че за да вървят дейностите с нужно темпо е необходимо да се реши казусът с инхаус договорите, по които е заобиколена конкурсната процедура на ЗОП и е назначена държавна фирма да изпълнява сложните дейности, както и да носи цялата строителна гаранция.

      "В момента държавата строи, тя носи гаранции за построеното, но реално е наела други фирми. Единствено надзорът, ноу-хауто, знаенето как се прави магистрала, е в ръцете на тези хора, които виждате зад мен. Затова е много важно да си възстановим равновесието в тази договореност, бързо да го решим този въпрос и да продължим напред. Ако допуснем да изпуснем инициативата сега и допуснем да се разотиват изпълнителите, може би наистина ще стане от една огромна българска мечта да имаме цяла магистрала, да стане едно огромно българско фиаско", заяви Гроздан Караджов.

      Министър Караджов каза още, че желае текущият ремонт и поддръжката на републиканската пътна мрежа да бъде подновен незабавно, защото в момента е сведен само до аварийна поддръжка на републиканската пътна мрежа.

      "Няма ремонти, няма същинска поддръжка, няма смяна на мантинели. Създаване на много опасности за безопасността за живота на всички хора. Другото с плащанията е фрагмент, който може да се реши и от Министерския съвет. Както каза вчера премиерът, той отдавна е в периметъра на една комисия, която прави много сериозна ревизия. Когато знаем нейните резултати, ще можем да предложим и съответните плащания", каза министърът.

      Гроздан Караджов поясни, че тази комисия има за задача да изследва всички сертификати, които са подадени към Агенция „Пътна инфраструктура" за минало време. Около 10 май комисията трябва да излезе с междинен или окончателен доклад.

      Репортер: Дарина Найденова

      Свързани статии:

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?