В Пловдив откриха нестандартен начин, за да могат повече хора да получат лесно новите си електронни здравни досиета.
Служители на здравната инспекция организираха изнесена приемна в голям търговски комплекс. Кампанията там е до петък, а хората ще могат напълно безплатно и бързо да следят на смартфоните си минали и предстоящи прегледи и изследвания.
Докато пазаруват в мола, пловдивчани могат да се сдобият с достъп до здравните си досиета чрез новото безплатно мобилно приложение Е-здраве. Досега това беше възможно само за хората, притежаващи електронен подпис.
БНТ: Какво трябва да носят хората като документи?
"Само и единствено лична карта, естествено смартфон. Хубаво е да е инсталирано приложението предварително и попълват една декларация, сканират си QR кода – по този начин се осъществява това сдвояване и за кратко време имат вече на телефона си лично здравно досие", заяви Светослав Мичев, системен администратор на РЗИ – Пловдив.
Активирането на електронното здравно досие в мобилния телефон отнема не повече от 2 минути.
Ако някой не е свалил сам приложението, експертите от здравната инспекция ще му помогнат на място. Интересът към изнесената приемна е огромен.
БНТ: Смятате ли, че тази електронна услуга ще направи по-прецизни пациентите към своето здраве – да следят профилактични прегледи, дата за изследвания?
Жени Пеева: Да, разбира се. За мен е важно навреме да си направя профилактични прегледи, изобщо да си следя здравето.
Ванина Кузова е сред първите пловдивчани, които идват, за да получат бърз достъп до електронното си здравно досие.
"Имам доста дълго здравно досие за съжаление и да видя кога, как и колко може да се запази във времето назад това нещо", коментира Ванина Кузова.
Приложението дава подробна информация и дори маркира в червено резултатите от изследвания със стойности, различни от референтните.
"Обясняваме, че това е лично здравно досие, че могат да се наблюдават всичките прегледи, направления, резултати от изследвания, кръводарявания, всичко. Смятам, че е много удобно", заяви Светослав Мичев, системен администратор на РЗИ – Пловдив.
След края на изнесената приемна активирането на услугата ще става след посещение в РЗИ, Здравната каса или "Информационно обслужване".