НОВИНИ

Емил Кошлуков: БНТ успя да инвестира в бъдещето чрез онлайн платформите си

bnt avatar logo
от БНТ
19:08, 30.11.2021
Чете се за: 03:55 мин.
У нас
Слушай новината

Три кампании, четири избора и една пандемия - така изглежда годината обобщена в едно изречение. Съумя ли обществената телевизия да запази доверието на зрителите - на този въпрос отговори в "Още от деня" Емил Кошлуков, генерален директор на БНТ.

Отговорът е много лесен, той се вижда във факти, гледания и аудитория, категоричен е Кошлуков.

Беше много тежка година, беше много трудно, поздравявам абсолютно всички, които работиха за тези избори, допълни той.

Тази година бюджетният дефицит от 43 милиона успяхме да го свалим на 2 милиона, което е страшно много, това е огромно облекчение за БНТ, обясни генералният директор.

За успехите на обществената телевизия Кошлуков даде пример с предизборните дебати, които имат над 900 000 аудитория в ефир и около 360 000 в платформите на медията. Повече от 1/3 потребяват онлайн, консумират телевизията ни през нашите нови платформи, допълни Кошлуков.

Рейтинги за телевизионния сезон до лятото

При младата аудитория в групата 18-34 години растежът е в пъти повече, цялата публицистика расте, програмата също. Това е огромна стъпка напред - това е доказателството вярват ли, гледат ли, харесват ли БНТ, категоричен е генералният директор.

Първи сме по доверието и в изследванията на "Ройтерс", допълни Кошлуков.

Той обясни, че за разлика от търговските телевизии, БНТ не може дори на микрон да се отдели от закона, защото всички ни гледат под лупа.

Обществените телевизии в цяла Европа са първи - например Би Би Си, Рай Уно, така че не е проблем, че сме обществена телевизия.

Смятам, че БНТ може да се бори спокойно за първенство на телевизионния пазар и това полека-лека става, убеден е Кошлуков.

Ако видите профила на онлайн консумиращите телевизии, имаме пълна фрагментация на пазара, обясни той. Над 40% от посещенията на сайта се качват, регистрирани са 74% нови потребители. Това е бъдещето и БНТ успя да го инвестира, да го захване. За търговките телевизии този пазар все още не е важен, защото те имат огромни приходи от реклама, допълни Кошлуков.

БНТ първа използва изкуствен интелект за публикациите в сайта си чрез робот, който прави слово към текст чрез слушане. Тази услуга е не само за хората с увреден слух, а за абсолютно всички хора. Сега работим да сключим договори с кабелните оператори и да го включим и в ефир, съобщи генералният директор.

На сайта bnt.bg вече може да гледате на живо БНТ1 със субтитри. Ето как:

БНТ работи усилено и по други два проекта - "Детска Евровизия" в Париж през декември и т.нар. голяма "Евровизия", съобщи още Кошлуков, като изрази увереност за добрите шансове на българската песен, която ще ни представи на конкурса през пролетта. Премиерата на българската песен очаквайте в началото на декември, в ефира на "Денят започва" с Георги Любенов.

Вижте целия разговор във видеото

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Грейна коледната елха в Ловеч
Грейна коледната елха в Ловеч
Португалия иска отрицателен тест за COVID-19 при влизане в страната и за ваксинирани
Португалия иска отрицателен тест за COVID-19 при влизане в страната и за ваксинирани