ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как "Българската Коледа" помогна на 11-годишния Александър от Пловдив

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:35 мин.
Общество
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      11-годишният Александър Миланов от Пловдив е със Синдром на Даун и посещава училище заедно с връстниците си.

      Момчето има сериозни говорни затруднения, които изискват редовна работа с логопед. За да може да посещава специалистите, на Александър вече втора година помага кампанията "Българската Коледа".

      Два пъти седмично след училище Александър и майка му посещават логопед. Момчето обича работата със специалиста и се радва, че учи нови неща.

      "Вижда се, че има напредък. Хората, които го познават, вече започват да го разбират, въпреки че той изказва не цялата думичка, а само сричка от нея. Започваме да се борим да изказва цяла дума, въпроси, изречения", заяви Весела Димитрова, майка на Александър.

      "Страхотно дете е. Това, което ми прави впечатление, е, че не се отказва лесно, дори да му е трудно, полага всички усилия да се справи", допълни Ива Иванова, педагог-логопед.

      Майката на Александър е негов личен асистент и го придружава в училище.

      "Той самият вижда, че е различен от другите. Пренебрегват се децата със специални потребности, когато са в класната стая, просто им се дава нещо, за да стоят мирно и тихо и да не пречат и дотам", допълни Весела Димитрова, майка на Александър.

      Затова родителите като Весела настояват децата им да имат помощник-учител, който да ги подкрепя в учебния процес. По закон обаче такъв се назначава, когато в класа има поне три деца със специални потребности.

      "Те трябва да избягат от мисълта, че не могат или не знаят нещо или че трябва да стоят някъде в ъгъла неможещи и незнаещи и да се уповаваме на принципа колкото толкова. За мен е важно тези деца да повярват в себе си", каза още Ива Иванова, педагог-логопед.

      За целта е нужен индивидуален подход. И време. За да може промяната да се случи.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image