ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Майка и бебе не бяха допуснати до борда на самолет на нискотарифна компания

6607
Чете се за: 03:17 мин.
Регионални
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Майка и бебе не бяха допуснати до борда на самолет на нискотарифна авиокомпания, въпреки че имат билети и са били чекирани. Причината според майката е дублиране на билетите. Според Европейския потребителски център с настъпването на летния сезон подобни сигнали ще се увеличат.

      Цяла нощ Шеджан Фахри и бебето й пътуват от Добрич до София, за да се качат на самолет за Малта, където тя живее и работи. Самолетът обаче отлита без тях.

      "Бях една от първите чакащи тук, на гейта, но не бях допусната и не бях само аз. Просто затвориха вратата и край, дотам беше. Не знам към кого да се обърна. Не знам какво да направя", коментира Фахри.

      Шеджан няма близки в столицата, Добрич е на над 500 км, а друг директен полет за Малта в този ден няма.

      "Има вероятност да загубя работата си, дойдох тук, защото дядо ми направи мозъчен инсулт, и предполагам, че го виждам за последно, трябва да се прибера. Имам дете, което води матури, аз не мога да се прибера при него", добави тя.

      Опитите да получи съдействие от компанията нямат успех.

      "Нямаха никакво отношение, просто си затвориха вратите и казаха, че всичко е приключило", каза майката.

      Потърсена е позицията на авиокомпанията - каква е причината тези хора да не бъдат качени на борда и да не им бъде оказано съдействие. Засега няма отговор. За нискотарифните компании важат същите правила, както и за останалите авиопревозвачи. В ситуация, когато няма места за всички пътници, закупили билети, превозвачът има задължението да изплати обезщетение. Пътникът обаче трябва да подаде жалба.

      "Те имат право на храна и напитки във времето на изчакване на следващ полет, евентуално нощувка, ако е необходимо да се изчака за следващ ден, както и две безплатни обаждания, включително и на финансова компенсация", коментира Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център (ЕПЦ).

      Спасова добави, че ако след като изтече месец от подаване на жалба и търговецът е регистриран в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното Кралство, и ако след изтичането на този срок няма отговор или съдействие, потърпевши могат да се обърнат към ЕПЦ за съдействие.

      Шеджан вече пътува обратно към Добрич, тъй като билети за Малта в близките дни няма. Тя е решена да си търси правата.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?