НОВИНИ

Пак тапи към морето: Катастрофи затрудниха трафика по АМ "Тракия"

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
20:18, 17.07.2021
Чете се за: 03:20 мин.
У нас
Слушай новината

Ден след отварянето на платното към Бургас по магистрала "Тракия" край Стара Загора - 8 леки катастрофи станаха причина за образуването на тапи в района. Няма пострадали, но трафикът към морето беше затруднен. Новоремонтираният участък на магистралата между Чирпан и Стара Загора обаче спомогна закъснението на пътуващите да бъде компенсирано.

Засиленият трафик към морето още сутринта доведе до верижни катастрофи за щастие леки, само с материални щети. Инцидентите станаха в района на 108-ия километър, където имаше временно забавяне на движението.

След като вчера беше пуснат 23-километровият участък между Чирпан и Стара Загора в посока Бургас, сега тапите остават само в обратното трасе към София. Там ремонтните работи текат ударно, за да може в края на другата седмица и платното към столицата да бъде отворено за движение. Дотогава пътуващите от Бургас към София ще се отклоняват при пътен възел "Стара Загора" след 208-и км и след пътен възел "Чирпан-Изток" ще се излиза на магистралата. Алтернативен маршрут е и Подбалканският път.

За час и половина в участък от половин километър на магистралата край Стамболийски се сблъскаха последователно 8 автомобила предполага се заради отвличане на вниманието на шофьорите. Четири полицейски екипа подпомагаха движението, което за кратко се осъществяваше само в едната лента на платното в посока Бургас.

После колите наваксваха забавянето по новоремонтирания участък между Чирпан и Стара Загора. Някои от пътуващите към морето бяха приятно изненадани, че няма да се наложи да ползват обходния маршрут.

Специалистите от Европейския център за транспортни политики са категорични, че макар и ново, трасето не е добро.

При мерене с рефлектометър пътната обстановка е с 40 миликандела по-ниска светлоотразителност при нощната светлоотразителност и с почти 40% при светлоотразителност за мокро време. Това означава че тази пътна маркировка не отговаря на нормативните изисквания. На места износващият слой на асфалта е много тънък до един сантиметър при нормативно изискване между 4 и 6 см, обясни Диана Русинова, председател Европейски център за транспортни политики.

От Европейския център за транспортни политики призовават да се направи експертиза в независима лаборатория за състоянието на асфалтовото покритие, а маркировката да бъде спешно подновена.

Според експертите и по новооткритото трасе между Чирпан и Стара Загора, и в ремонтирания преди това участък от 160-тия км до Чирпан все още има вълни в асфалтовата настилка.

Екип на БНТ-Пловдив

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
РЗИ-Варна: Морската вода по крайбрежието е чиста
РЗИ-Варна: Морската вода по крайбрежието е чиста
В Гърция: Рекордни жеги и нови ограничения срещу коронавируса
В Гърция: Рекордни жеги и нови ограничения срещу коронавируса