250 лева ще е минималната пенсия за стаж и възраст от 1 юли.
Увеличението е с 13,9 на сто, спрямо сегашният й размер, съобщава Националният осигурителен институт (НОИ).

Всички останали пенсии, отпуснати до края на миналата година, се актуализират по Швейцарското правило със 6,7 на сто, също от началото на следващия месец.
Таванът на пенсиите се запазва на 1200 лева, а средната ще достигне 412 лева, изчисляват експертите.
Минималната лична пенсия за инвалидност и общо заболяване на хората с над 90 на сто с трайно увреждане е в размер на 115 от стажа за стаж. Така тя ще бъде 287 лева и 50 стотинки. За хората с инвалидност от 71 до 90 процента съответно 262 лева и 50 стотинки.

Минималните размери на инвалидните пенсии при трудова злополука и професионално заболяване също са процент от минималната за стаж и възраст. За тях съответно определеният минимум е 312,50 лева, за хората с най тежки увреждания и 287,50 лева за тези с 71 до 90% увреждане.

Най ниският размер и след осъвременяването остава социалната пенсия за старост. От първи юли тя ще е 141,63 лева.
Новите по-високи размери на пенсиите ще се изплатят с редовното плащане през юли, допълват от НОИ.
Близките на петима загинали в катастрофата на АМ „Тракия“ ще получат финансова помощ от община Сливен
БЧК предоставя безплатна психологическа подкрепа на засегнатите от катастрофите на АМ „Тракия“
Безплатно освобождават автомобилите и товарите от базата в село Веселиново след тежката катастрофа на АМ „Тракия“
Промените в Закона за личната помощ: Спор в парламента за парите на личните асиситенти
Близо 500 кг марихуана откриха в камион с колбаси и чушки на ГКПП „Кулата“