ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Поставят иновативни препятствия за намаляване на скоростта в София

Чете се за: 01:05 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Иновативни препятствия на пътя за намаляване на скоростта в опасни отсечки ще поставят в София след инцидента, при който загина Милен Цветков. Идеята е на Европейския център за транспортни политики и е приета от Столична община.

      Според Диана Русинова от центъра веднага след инцидента са се провели разговори за това, ако друг водач реши да кара с превишена скорост в този участък, да бъде възпрепятстван физически, за да не може да развие такава скорост.

      "Голяма част от експертите в Столична община изказаха своето несъгласие с това да се поставят изкуствени изпъкнали неравности и легнали полицаи, защото по тази улица минава градски транспорт", обясни тя.

      Тогава от Европейския център за транспортни политики направили задълбочено проучване за практиката в други държави. И попаднали на това решение. Предложили го на Столична община.

      "Те самите са много отворени на подобни иновации, преди години пак от Столична община тръгна и надигнатата пешеходна пътека, за първи път беше тествана в София", напомни Русинова.

      От "Спаси София" също са подкрепили проекта.

      "Много хора се изказват против и смятат, че шофьорите ще търсят как да ги заобикалят, но искам да уверя всички, че става дума за нещо инженерно сметнато и почти по нищо не се различава от класическата изкуствена неравност. Целта на изкуствените неравности не е да повредим автомобила на някого, а да го накараме да намали и да даде възможност да види пешеходците, да даде възможност и на градския транспорт да се включи", обясни Русинова.

      Обикновената изкуствена неравност преминава непрекъснато през цялата широчина на платното за движение, докато тази неравност е прекъсната - тя е достатъчно широка, за да могат гумите на превозните средства от градския транспорт да минат покрай самата възглавница, без да се налага да се качват и да слизат от нея.

      Останалите автомобили ще бъдат принудени да минават с една част през нея или изцяло през нея, която ще ги принуди да намалят скоростта си.

      До две седмици Столична община трябва да реши къде точно ще бъдат разположени тези изкуствени неравности.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?