ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Продължават проблемите с електронните направления

Чете се за: 02:20 мин.
Още
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      И днес проблеми с електронните направления. Директори на поликлиники в Добрич и Габрово се оплакаха в Лекарския съюз, че не могат да работят заради необновен софтуер. В София специалисти отново връщаха пациенти, защото не успяваха да изтеглят електронните талони.

      Василка пътувала от Вакарел до София, за да отиде на очен лекар. Взела електронно направление, но на регистратурата не могли да го изтеглят.

      Снахата на Василка прекарала цял час при личния си лекар, за да си вземе няколко електронни направления за изследвания за ТЕЛК.

      Доктор Миндов втори ден не може да издава пълния набор от електронни направления на пациентите си.

      "Не може да се изпращат направления за високоспециализирана дейност - ехокардиография. Болни не могат да се изпращат", заяви д-р Георги Миндов, председател на дружеството на общопрактикуващите лекари в София.

      Медикът разказва, че е сред клиентите на софтуерна компания, която не успяла да обнови програмата си до края на месец май.

      "Това е софтуерен проблем и ние с нищо не можем да помогнем. Те знаят за проблема и чакаме решение. Това от една страна нарушава правата на гражданите - достъпът. От друга страна отключва агресия към лекарите и ние сме заплашени едва ли не от физически саморазправи", допълни д-р Георги Миндов.

      Депутати от здравната комисия поискаха от здравния министър да разясни причините за проблема. Асена Сербезова отчете, че до 14.00 часа днес са издадени около 18 000 направления. Уверили я и че софтуерът на медиците бил актуализиран.

      "Увериха ме, че работят активно с компанията, за да отстранят множеството бъгове, които са установили днес", добави проф. Асена Сербезова.

      Здравният министър отказа да отговори на въпросите на екипа на БНТ.

      От фирмата доставчик на софтуер заявиха, че работят за отстраняването на всички проблеми. Уточниха, че под 10% от клиентите им са работили с необновен софтуер. А проблемът ескалирал, защото недоволните потребители са в правото си да проявяват претенции.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?