Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ
НОВИНИ
Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Продължават проблемите с електронните направления

Альоша Шаламанов
от Альоша Шаламанов
21:40, 02.06.2022
Чете се за: 02:20 мин.
Още
Слушай новината

И днес проблеми с електронните направления. Директори на поликлиники в Добрич и Габрово се оплакаха в Лекарския съюз, че не могат да работят заради необновен софтуер. В София специалисти отново връщаха пациенти, защото не успяваха да изтеглят електронните талони.

Василка пътувала от Вакарел до София, за да отиде на очен лекар. Взела електронно направление, но на регистратурата не могли да го изтеглят.

Снахата на Василка прекарала цял час при личния си лекар, за да си вземе няколко електронни направления за изследвания за ТЕЛК.

Доктор Миндов втори ден не може да издава пълния набор от електронни направления на пациентите си.

"Не може да се изпращат направления за високоспециализирана дейност - ехокардиография. Болни не могат да се изпращат", заяви д-р Георги Миндов, председател на дружеството на общопрактикуващите лекари в София.

Медикът разказва, че е сред клиентите на софтуерна компания, която не успяла да обнови програмата си до края на месец май.

"Това е софтуерен проблем и ние с нищо не можем да помогнем. Те знаят за проблема и чакаме решение. Това от една страна нарушава правата на гражданите - достъпът. От друга страна отключва агресия към лекарите и ние сме заплашени едва ли не от физически саморазправи", допълни д-р Георги Миндов.

Депутати от здравната комисия поискаха от здравния министър да разясни причините за проблема. Асена Сербезова отчете, че до 14.00 часа днес са издадени около 18 000 направления. Уверили я и че софтуерът на медиците бил актуализиран.

"Увериха ме, че работят активно с компанията, за да отстранят множеството бъгове, които са установили днес", добави проф. Асена Сербезова.

Здравният министър отказа да отговори на въпросите на екипа на БНТ.

От фирмата доставчик на софтуер заявиха, че работят за отстраняването на всички проблеми. Уточниха, че под 10% от клиентите им са работили с необновен софтуер. А проблемът ескалирал, защото недоволните потребители са в правото си да проявяват претенции.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Кирил Десподов: Истината е, че играхме плахо
Кирил Десподов: Истината е, че играхме плахо
Ясен Петров: Елементарни грешки в защита ни коставаха победата
Ясен Петров: Елементарни грешки в защита ни коставаха победата